אמון הצרכנים בארה"ב עלה באפריל לשיא של שלושה חודשים, וקצב מכירות הבתים מיד שניה רשם כמעט שיא חדש, כנראה על רקע יצירת המשרות שהתחדשה בשוק העבודה, והגידול בהכנסת משקי הבית.
"הכלכלה המשתפרת מביאה לכאן את האנשים", אומר מנכ"ל חברת הנדל"ן סנצ'ורי-21, השייכת לקבוצת סנדאנט מניו יורק, "כאשר האמון הצרכני עולה, האנשים שישבו על הגדר בשוק הדיור, צפויים יותר לקפוץ פנימה".
מדד אמון הצרכנים של "קונפרנס בורד" מניו יורק עלה באפריל בשיעור גבוה מהצפוי ל-92.9 נקודות מ-88.5 נקודות במארס. הסעיף במדד הנוגע לתחושת הצרכנים לגבי התנאים הכלכליים הנוכחיים עלה לרמה הגבוהה ביותר מזה כמעט שנתיים.
במקביל, האגודה הארצית של סוכני הנדל"ן בארה"ב דיווחה בוושינגטון שמכירות בתים קיימים עלו במארס ב-5.7% לשיעור שנתי של 6.48 מיליון בתים. מחיר הבית החציוני עמד על 174 אלף דולר, עלייה של 7.4% ביחס למארס 2003.
על-פי סקר חצי-שנתי של מכון מנהלי הרכש בחברות הגדולות שפורסם אתמול, כ-43% מהחברות היצרניות בארה"ב מתכננות לשכור עובדים חדשים ולהרחיב את כוח העבודה שלהן בהמשך השנה, לעומת 36% בלבד מהחברות שהתכוונו לעשות כך בדצמבר.
על-פי תחזית כלכלנים שנסקרו על ידי בלומברג, העסקים בארה"ב גייסו באפריל 175 אלף עובדים חדשים. במארס נוצרו בארה"ב משרות בקצב שיא בארבע השנים האחרונות. נתוני התעסוקה לאפריל יתפרסמו ב-7 במאי.
אמון הצרכנים בארה"ב כבר משקף את שוק התעסוקה המשופר של מארס. שיעור הנסקרים שאמרו שיש בשוק שפע מקומות עלה מ-14.7% במארס ל-15.8% באפריל - שיא מאז ספטמבר 2002. שיעור המשיבים שיש מצוקת מקומות עבודה ירד ל-27.6% מ-29.9% במארס.
"קונפרנס בורד" עורכת את הסקר בקרב 5,000 משקי בית. סקר אמון הצרכנים כולל שאלות לגבי התנאים הכלכליים, סיכויי התעסוקה ותוכניות ההוצאה של משקי הבית. מחקרים של פדרל ריזרב אמנם לא חשפו מיתאם גבוה בין אמון הצרכנים וההוצאה הצרכנית בפועל, אבל כלכלנים מסתמכים על אמון הצרכנים בניבוי מגמות הכלכלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.