החברה להגנת הטבע ועיריית ת"א מתנגדות להליך אישור תחנות תידלוק זעירות

סגן ראש העיר ונציג העירייה במועצה, דורן ספיר, מתנגד אף הוא לתוכנית. לדבריו, מדובר בטעות תכנונית חמורה לאפשר תחנות דלק זעירות בכל אתר ובכל רחוב

"ההנחה כי קיים בארץ מחסור המצדיק נקיטת הליך רישוי מקוצר להקמת תחנות תידלוק נוספות היא בעייתית. הדחיפות להקים תחנות חדשות אינה רבה עד כדי הצדקה של פגיעה בזכות הציבור". כך עולה מנייר עמדה של החברה להגנת הטבע, לקראת דיון של המועצה הארצית בנושא תחנות תידלוק זעירות, במסגרת דיון בשינוי לתוכנית המתאר הארצית לתחנות תידלוק (תמ"א 18).

בנייר עמדה לקראת הדיון, מציינת החברה להגנת הטבע, כי היא אינה מתנגדת להגדרה של "תחנת תידלוק זעירה". בחברה מציינים, כי אם יש מקום להקמת תחנות נוספות בתחומים העירוניים הבנויים, במקרים מסוימים יש להעדיף הקמת תחנות זעירות על פני האחרות. אך כל זאת, תוך כדי שמירה על זכות הציבור והסטנדרטים הסביבתיים הנדרשים.

סגן ראש העיר ונציג העירייה במועצה, דורן ספיר, מתנגד אף הוא לתוכנית. לדבריו, מדובר בטעות תכנונית חמורה לאפשר תחנות דלק זעירות בכל אתר ובכל רחוב. "אין לכך שום הצדקה לא תכנונית ולא תפעולית. יש פוטנציאל סכנה וזיהום ולכן יש להתנגד לכך בכל דרך אפשרית", אמר.

הבעיה לטענתם נעוצה במסלול האישור המקוצר להקמת תחנה כזו שמאפשרת התוכנית. "על-פי נוסח השינוי המוצע, בכל מקום בו קיימת תוכנית מקומית הכוללת הוראות של תוכנית מפורטת, המייעדת קרקע למלאכה, למסחר, למשרדים, לתעסוקה, לחניון או למרכזי תחבורה - ניתן יהיה לאשר הקמתה של תחנת תידלוק זעירה בדרך של היתר בלבד".

משמעות הדבר, לטענתם, היא כי אדם יכול לקום בבוקר ולגלות שמוקמת תחנת דלק, כחוק, ליד ביתו או בסביבת העבודה שלו מבלי שהיתה לו כל דרך לדעת זאת ולהתנגד.