"הקמת כבישי אגרה בכניסה לערים רק תגדיל את זמן הנסיעה של התחבורה הציבורית, כמו גם של המכוניות הפרטיות". כך קובעים יו"ר המכון לחקר התחבורה בטכניון, פרופ' דוד מהלאל, וד"ר אופירה אילון, שניהם חוקרי מוסד שמואל נאמן בטכניון.
לטענתם, כבישי האגרה יאפשרו ליותר מכוניות להיכנס לתחומי הערים, מכיוון שיוכלו כעת לנסוע גם בנתיב התחבורה הציבורית. השניים כותבים, כי כתוצאה מנסיעת כלי הרכב הפרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית, תעוכב גם זו.
לטענתם, הרעיון להקים חניון חנה וסע ליד הנתיבים, ומהם תוביל תחבורה ציבורית את האנשים למרכז העיר, לא יעבוד.
לטענתם, תוספת התנועה תגרום לזיהום אוויר. לדברי מהלאל ואילון, כבר כיום גובה זיהום האוויר במטרופולין תל אביב למעלה מ-1,000 קורבנות בשנה, ואין שום צורך להוסיף על כל.
לדעתם, הכנסת כבישי אגרה אל תוך נתיבי הקווים הציבוריים רק תפגע ביעילות התחבורה הציבורית, ולא תתרום דבר לתחבורה הפרטית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.