יוסף פריצקי: לאחר השינויים המבניים במקורות נסללה הדרך לשילובם של מפיקי מים פרטיים

על-פי ההחלטה, יקדחו היזמים 17 קידוחי מים באיזורים מוגדרים באקוויפר החוף, בעלות של כ-20 מיליון שקל. על-פי התוכנית תרכוש מקורות את המים בהתאם לתנאים שנקבעו על-ידי נציב המים בצו חובת רכישה

"לאחר השינויים המבניים בחברת מקורות נסללה הדרך לשילובם של מפיקי מים פרטיים אשר יממנו, יקימו ויספקו שירותים להפקת מים". כך אמר היום (ג') שר התשתיות, יוסף פריצקי.

על-פי ההחלטה, יקדחו היזמים 17 קידוחי מים באיזורים מוגדרים באקוויפר החוף, בעלות של כ-20 מיליון שקל. על-פי התוכנית תרכוש מקורות את המים בהתאם לתנאים שנקבעו על-ידי נציב המים בצו חובת רכישה.

היזמים יתחייבו לספק מים לתקופה של ארבע שנים או 2.1 מיליון מ"ק לקידוח, במחיר המגלם את העלויות הקבועות והמשתנות. לאחר מכן מתחייבים היזמים לספק את המים בעלויות התפעול בלבד.

לדעת פריצקי, חיבור מפיקי מים פרטיים באקוויפר החוף יביא לחיזוק והגברת אמינות מערכת אספקת המים הארצית, והוא אחד מבין צעדים רבים שנועדו לשלב את הסקטור הפרטי במשק המים.

על-פי הסדר העלויות עם קבוצת מקורות, חברת מקורות מים תקבל בונוס של 10% מהיקף העלויות של רכישת מים ממפיקי מים פרטיים, כדי לתמרץ אותה לשלב מפיקי מים עצמאיים במערך אספקת המים הארצי.