ביהמ"ש למחוקק: לשקול להתיר לנזקק להעסיק עובד סיעודי זר יותר מ-7 שנים

השופטת פלפל דחתה עתירה של נזקק, שביקש להמשיך להעסיק את המטפלת הנמצאת עימו שנים רבות

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, ממליצה בפני המחוקק לתקן את חוק הכניסה לישראל, כך שאם אדם זכאי לעובד סיעודי זר, וזה נמצא עימו לשביעות רצונו יותר מ-7 שנים, ניתן יהיה להאריך את שהותו של אותו עובד. זאת, כל זמן שאותו אדם יזדקק לו, וללא הגבלת זמן.

לדברי פלפל, על מנת שאותו עובד זר לא יקנה לו "חזקת מגורים " או "מרכז חיים" בארץ, ניתן יהיה לאחר 7 שנים ולפני קבלת ההיתר שאינו מוגבל בזמן, להחתימו על תצהיר, לפיו המשך שהייתו בישראל לא תגרום לכך שהוא יבקש מסיבה זו אזרחות או אישור עבודה קבוע.

פלפל החליטה לדחות עתירה שהגיש אלמן ניצול שואה, נכה בשיעור 100% הסובל ממחלת ניוון שרירים קשה, נגד החלטת מינהל האוכלוסין במשרד הפנים. המבקש עתר נגד דחיית בקשתו למתן אשרת עבודה בישראל למטפלת סיעודית מרומניה, אשר קיבלה רשיון עבודה לפני 13 שנה.

מינהל האוכלוסין טען בתגובה לעתירה, כי היעתרות לבקשה עומדת בניגוד ברור להוראות חוק הכניסה לישראל, המגבילות את משך השהות המרבית של עובדים זרים בישראל.

עוד נאמר בתגובה, כי המשך שהותה של המטפלת בישראל תביא למצב בו היא תהיה למעשה תושבת ישראל. עוד נטען, כי על-פי החוק, ניתן להאריך אשרת ביקור לעובד זר לתקופה מרבית של עד 5 שנים, ובהתייחס לעובדים סיעודיים ניתן להאריך את אשרת הביקור לתקופה נוספת של שנתיים וחצי.

פלפל קבעה, כי שיקולי מינהל האוכלוסין במקרה הנדון היו כדין, ועל כן יש לדחות את העתירה ללא חיוב בהוצאות.

(עת"מ 1284/04)