עיריות הרצליה ורמה"ש עתרו לביטול תוכנית אנטנות הסלולר

בעתירה מבקשות העיריות מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, שר הבריאות, ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד לאיכות הסביבה, והיועץ המשפטי לממשלה, לנמק מדוע לא תבוטל תמ"א 36

עיריית הרצליה ועיריית רמת השרון עתרו לבג"ץ, בעתירה שעניינה ביטול תוכנית המתאר הארצית לאנטנות סלולריות (תמ"א 36), המאפשרת הקמת אנטנות מבלי מתן שיקול דעת לוועדות המקומיות.

בעתירה מבקשות העיריות מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, שר הבריאות, ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד לאיכות הסביבה, והיועץ המשפטי לממשלה, לנמק מדוע לא תבוטל תמ"א 36, המתירה הקמת אנטנות סלולריות מבלי לאפשר את שיתוף הציבור ומתן שיקול דעת סביר לוועדות התכנון המקומיות.

בעתירה נטען, כי לנוכח הוראות תמ"א 36, על הרשויות המקומיות להתיר הקמת מתקני שידור סלולריים, בניגוד למדיניות של זהירות מונעת. העותרות מציינות, כי בתחום השיפוט של הרצליה ורמת השרון הוקמו עשרות אנטנות סלולריות, חלקן בסמיכות למוסדות חינוך לילדים, בתי אבות, גנים ציבוריים וכו'.

העותרות טוענות, כי תמ"א 36 שוללת מהציבור את הזכות להשתתף בהליכי תכנון ורישוי בעניין הקמת אנטנות סלולריות, והיא כופה על ועדות מקומיות להתיר הקמת מתקני שידור בכל מקום שבו תחפוצנה החברות הסלולריות.

תמ"א 36, לטענות העותרות, לא הסדירה כראוי את ההיבט הבטיחותי-בריאותי של מתקני השידור הסלולריים.