מכונת המזומנים של דניאל בלום: פ.מ.ס הרוויחה 19.6 מיליון שקל ברבעון

לחברה צבר הזמנות של 142 מיליון שקל שמרביתו מיועד לשני הרבעונים הקרובים * הרווח התפעולי הסתכם ב-22.3 מיליון שקל, הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות

מכונת המזומנים של דניאל בלום, חברת פ.מ.ס , כבר לא מפתיעה את המשקיעים. החברה ממשיכה להציג גם ברבעון הראשון תוצאות מצוינות שכוללות גידול ברווחים וגידול במחזור, הן לעומת הרבעון המקביל והן לעומת הרבעון הקודם. פ.מ.ס, שעוסקת בייצור פנאלים ויריעות בליסטיות המשמשות בייצור אפודי מגן, סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 19.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 38%. גם לעומת הרבעון הקודם מדובר על שיפור מהותי ברווח בהיקף של 10.9%.

השיפור בתוצאותיה של פ.מ.ס מתחיל עוד בשורת המכירות: אלו הסתכמו ברבעון הראשון בכ-68.5 מיליון שקל, עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל וצמיחה של 11.5% לעומת הרבעון הקודם. לחברה צבר הזמנות של 142 מיליון שקל שמיועד ברובו לשני הרבעונים הקרובים.

שיעורי הרווחיות הגולמית של פ.מ.ס מתייצבים סביב רמה של 40% ברבעון הראשון של השנה, בהתאם לשיעורי הרווחיות הממוצעים שאפיינו אותה בשנת 2003 כולה. במונחים מספריים מדובר כמובן על גידול ברווח הגולמי שעמד על 27.5 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת הרבעון המקביל. גם הרווח התפעולי של החברה נמצא במגמת גידול. לאחר שברבעון השלישי של שנת 2003 ירד הרווח התפעולי בצורה חדה, שוברת החברה שיא בשורת הרווח התפעולי שהסתכם ב-22.3 מיליון שקל ברבעון הראשון. שיעור הרווחיות התפעולית עמד על 32% לעומת 39% ברבעון המקביל ו-33.6% ברבעון הקודם.

שחיקת הרווחיות התפעולית של החברה נובעת בעיקר מגידול בהוצאות המכירה ההנהלה והכלליות של החברה, שעמדו ברבעון הראשון על 5.2 מיליון שקל, לעומת הוצאות של 3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בסעיף זה נובע בעיקר בעקבות גידול בעמלות המכירה ובהוצאות המשלוח שנאלצה החברה לשלם.

לעומת עלויות המכירה הגואות, החברה נהנתה ברבעון החולף מהכנסות מימון בהיקף של 2.3 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ולעומת הכנסות מימון של כמיליון שקל ברבעון הרביעי של 2003. הסיבה להכנסות המימון של החברה נעוצה בעיקר בהפרשי השער שנוצרו עקב עליית שער הדולר ברבעון החולף וזאת משום שלחברה עודף נכסים מט"חיים על התחייבויות מט"חיות שמייצרות לה הכנסות מימון במקרה בו שער הדולר עולה והוצאות מימון במקרים בהם שער הדולר יורד, כפי שקרה ברבעון השני של השנה בו רשמה החברה הוצאות מימון בהיקף של 4.7 מיליון שקל.

חלק קטן מהכנסות המימון נבע לחברה כתוצאה ממימוש מניירות ערך. בשנה שעברה רכשה החברה מניות שנסחרות בוול סטריט בהיקף של 22.5 מיליון שקל. חלקן נמכרו במהלך הרבעון החולף והניבו הכנסות מימון של 200-300 אלף שקל.

מאזנה של פ.מ.ס הוא אחד המאזנים החזקים בהשוואה לחברות בסדר גודל דומה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 75 מיליון שקל ומנגד חוב פיננסי בהיקף של מיליון שקל בלבד. איך מגיעים לרמה כזו של מזומנים? פשוט מאוד, אם בוחנים את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה. זה הסתכם ב-28.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה ורובו ככולו הוא תזרים חופשי שכן פעילות ההשקעה של החברה צרכה מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון. לפיכך יועדו מרבית המזומנים שהפיקה החברה מפעילותה השוטפת לחלוקת דיבידנד בהיקף של 20 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הונה עצמי של החברה עומד על 187.7 מיליון שקל והוא מהווה 84% ממאזנה של החברה.