השקעות הממשלה בסכום כולל של כ-20 מיליארד שקל בתוכנית הפיתוח של חברת הרכבת, תיכלל בחישוב הגירעון בתקציב המדינה. כך הודיע היום (ה`) הממונה על התקציבים במשרד האוצר קובי הבר. יצוין כי על פי החלטה קודמת כ-11 מיליארד שקל מתוך ה-20 מיליארד שקל, היו אמורים להירשם כהשקעה בהון מניות, ללא השפעה על הגירעון התקציבי, ואולם על פי ההחלטה החדשה יירשמו כל השקעת הממשלה בחברת הרכבת כהוצאה תקציבית.
משמעות ההחלטה, כי היקף הרישום בהוצאה בסעיף הוצאות הממשלה לשנת 2004 יגיע ל-1.9 מיליארד שקל, והשפעתו על הגירעון הכולל בתקציב תהיה כ-0.3%. הממונה על התקציבים הדגיש עם זאת, כי גם לאחר ביצוע הפעולה, הממשלה תעמוד ביעד הגירעון המתוכנן בשיעור של 4% תוצר שנקבע לשנת 2004.
על פי החלטת הממשלה מאוקטובר 2003 ובהתאם להסכם פיתוח שנחתם בין המדינה לחברת הרכבת, חברת הרכבת תבצע בשנים 2003-2008 תוכנית פיתוח רב שנתית בהיקף של 20 מיליארד שקל, אשר תכלול שידרוג של מערכת מסילות קיימת והקמה של קווי רכבת חדשים. הקצאת המקורות תיפרס על פני 6 שנים, עד שנת התקציב 2008.
הבר הדגיש, כי החלטה זו מציבה את ישראל בשורה אחת עם מדינות האיחוד האירופית, בהתאם לתקינה הסטטיסטית המחמירה שנקבעו למדינות האיחוד האירופי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.