ה-ECB לא מפתיע: משאיר את הריבית בגוש האירו על 2%

החלטתו זו של הבנק האירופי המרכזי מהווה פשרה בין לחצים מנוגדים מצד האינפלציה הגוברת באיחוד המוניטרי מחד, ומצד הצורך בעידוד הצמיחה בכלכלה האירופית המשותפת מאידך

הבנק האירופאי המרכזי הותיר ללא שינוי, כצפוי, את הריבית בגוש האירו ברמה של 2%. החלטתו זו של ה-ECB מהווה פשרה בין לחצים מנוגדים מצד האינפלציה הגוברת באיחוד המוניטרי ומנגד, מצד הצורך בעידוד הצמיחה בכלכלה האירופית המשותפת.

הלשכה הסטטיסטית של האיחוד האירופי מסרה בסוף מאי כי האינפלציה בגוש האירו טיפסה במאי בשיעור, גבוה מהצפוי, של 2.5% לאחר שבאפריל עלו המחירים ב-2%. ציפיות הכלכלנים גרסו כי האינפלציה בגוש האירו תגדל ב-2.4% במאי. העלייה באינפלציה משויכת ברובה לעלייה החדה במחירי הנפט בעולם. יש לציין, כי שיעור הגידול באינפלציה באיחוד המוניטרי האירופי, האמור, הינו הגבוה ביותר מאז מארס 2002. הגידול הנ"ל בשיעור האינפלציה הפעיל לחץ על ה-ECB להעלות את שיעור הריבית בגוש האירו על מנת למנוע מצב של התגברות האינפלציה.

מנגד, פוליטיקאים רבים באיחוד כמו גם גופים עסקיים רבים הפעילו לחץ על ה-ECB להוריד את שיעור הריבית על מנת לזרז את הצמיחה בגוש האירו במיוחד לאור התייקרות הנפט בעולם וההשפעות השליליות להליך זה על סיכווי הצמיחה הכלכלית בעולם בכלל ובאירופה בפרט.