ביה"ח ביקור חולים בירושלים מוצע למכירה כעסק חי או כנכס מקרקעין

אם יימכר כעסק חי, יתחייב הרוכש להותיר בו 120 מיטות ולהעסיק את העובדים הדרושים חמש שנים

בית החולים ביקור חולים בירושלים, הנמצא בפירוק זמני, הוצע היום (ה') למכירה ע"י כונס הנכסים הרשמי. הוא יימכר באחת משתי החלופות: כעסק חי, כלומר להמשך הפעלתו כבית חולים כללי, או כנדל"ן.

ביקור חולים הוא בית החולים הוותיק ביותר בירושלים והוא משרת בעיקר אוכלוסייה חרדית. בית החולים נקלע לפני מספר חודשים לקשיים חמורים וצבר גירעון של 200 מיליון שקל.

מחצית מהחובות הם למס הכנסה, חלק גדול נוסף של החוב הוא לקופות פנסיה וגמל, והיתר - לנושים שונים. בעקבות קשיים אלו מונה לביה"ח כונס נכסים, ובית המשפט מינה לו כמנהל את ברי בר-ציון.

ביקור חולים שוכן בכמה מבנים בצומת הרחובות שטראוס והנביאים בירושלים. חלק מהמבנים מוחזק מכוח בעלות של העמותה שהפעילה את בית החולים, חלקם מכוח הקדש עצמי, וחלק נוסף בדיירות מוגנת או בדיירות על-פי חוזי שכירות רגילים.

החלופה הראשונה המוצעת במכרז היא רכישת בית החולים על ציודו כעסק חי, כולל התחייבות מצד הרוכש להפעיל את בית החולים כבי"ח כללי הכולל חדר מיון, מחלקה פנימית, ילדים, יולדות וילודים וכירורגיה, וזאת בהיקף של 120 מיטות לפחות לתקופה של חמש שנים לפחות.

במסגרת חלופה זו הרוכש נדרש, בנוסף, להתחייב להעסיק את העובדים הנוכחיים המועסקים בו לפי התקן המקובל במשרד הבריאות.

החלופה השנייה המוצעת היא רכישת נכסי בית החולים ללא התחייבות להפעלתו כבית חולים, כלומר: רכישתו כנדל"ן. בחלופה זו הרוכש יוכל להשתמש בנכסים לאחר שיטפל בפתרון הרכב הבעלויות הסבוך של הנכסים.

בר-ציון אמר ל"גלובס", כי המסלול המועדף הוא מכירת בית החולים כעסק חי. "אנו קרובים כיום לאיזון כספי, וחושבים שיש מקום להמשך פעילותו של בית החולים, אשר משרת אוכלוסייה גדולה ומיוחדת בירושלים שהיא בעלת אפיונים מיוחדים מבחינה חברתית ורפואית", אמר.

בר-ציון הדגיש עם זאת, כי "הכנ"ר מייצג את כלל הנושים, ועל מנת לכסות את מירב האופציות הצענו גם מסלול של מכירת בית החולים כנדל"ן. בכל מקרה נמכור אותו בדרך מהירה ורצינית".

גופים שונים הביעו כבר התעניינות ברכישת בית החולים. בין היתר מדובר בבית החולים הדסה, שתיים מקופות החולים וקבוצות רופאים המגובות ע"י בעלי הון.