סיטי פס ביקשה הארכה שלישית - עד סוף אוקטובר, לסגירה הפיננסית למימון פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. סיטי פס - הזכיין, היתה אמורה להשיג את המימון הנדרש עד לסוף יוני. החברה נמצאת בשלב מתקדם לקראת חתימה על מסמך עקרונות עם הבנקים פועלים ולאומי.
בימים האחרונים הושגו הסכמות בין המדינה לבנקים לעניין עומס התנועה. בדו"ח שהוזמן ע"י הבנקים ושהוכן ע"י חברת Steer Davis, נקבע כי השפעת האינתיפאדה בירושלים תהיה עמוקה וארוכה. עפ"י הדו"ח תהיה ירידה מצטברת של 40% בביקושים.
לאור דרישת הבנקים הגדילה המדינה את ערבויותיה בפרויקט במספר מישורים: אם תהיה ירידה בהכנסות של הזכיין - המדינה תישא בחלק מעלות החלפת הציוד; המדינה תאפשר לזכיין גמישות בתפעול; ובמקרה של ירידה דרסטית בביקושים במשך מספר שנים תאפשר המדינה לסיטי פס לצאת מהפרויקט.
גורמים בפרויקט אמרו, כי העיסקה נראית קרובה מתמיד ונראה שבתוך שבועות תוכל סיטי פס לחתום על מסמך העקרונות. לדבריהם, המדינה סיפקה לבנקים תשובות חיוביות בכל הנוגע לדו"ח, דבר שמבטיח אטרקטיביות גם בעיני הזכיין וגם בעיני הבנקים.
סיטי פס חתמה בנובמבר 2002 על הסכם הזיכיון להקמה, הפעלה ותפעול של הקו הראשון בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. החברה היתה אמורה להשיג את המימון עד לאוגוסט 2003. סיטי פס נדרשה להשיג מימון בהיקף של 280 מיליון דולר בהלוואה לטווח קצר ו-100 מיליון דולר בהלוואה לטווח ארוך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.