קרן מבטחים החדשה תשקיע 2.7 מיליון דולר בקרן הגידור הישראלית "לבלוב הסיגלון"

מבטחים החדשה תשקיע 2.7 מיליון דולר בקרן הגידור "לבלוב הסיגלון", וזאת מכספי העמיתים ומהנוסטרו של הקרן. "לבלוב הסיגלון" היא קרן הגידור הישראלית הראשונה שהוקמה בארץ. השותפים הכלליים בה הם חיסונים פיננסים (40%), גינקו השקעות (40%) והפניקס (20%).

"לבלוב הסיגלון" היא קרן מסוג "מקרו", הפעילה בעיקר בתחום המט"ח שקל-דולר. הקרן, שהינה דולרית, פועלת באמצעות נגזרות מט"ח OTC מעבר לדלפק, לעיתים תוך מינוף בהיקפים גבוהים. הקרן מנצלת אנומליות השוררות בשוק המט"ח הישראלי ומתבססת גם על שיטות פעולה שפותחו במהלך השנים בחברת חיסונים פיננסים.

חלק משיטות פעולה אלה מבוססות על אלמנטים פסיכו-פיננסים, בכל הקשור למצבי פאניקה השוררים בשווקים מעת לעת. במסגרת המנדט של הקרן, ביכולתה להימנע כליל מהשקעות לתקופות זמן ארוכות, ולהיכנס לשוק המט"ח במצבים מיוחדים כפי שהגדירו מנהלי הקרן.

מנהל הקרן בפועל הוא ד"ר אדם רויטר מחיסונים פיננסים. הקרן פעילה בשוק באמצעות שישה בנקים ישראליים, ומצויה כעת בסבב גיוס של 20 מיליון דולר.

הפניקס השקיעה בקרן עד כה 4 מיליון דולר, והיא מתכוונת להעלות את היקף השקעתה ל-10-8 מיליון דולר. הקרן משוערכת לפי "שווי הוגן" ומוציאה דו"חות רבעוניים באמצעות רואה החשבון של הקרן - משרד קוסט-פורר-גבאי-קסירר.