רכבת ישראל רכשה מיצרנית הרכבות הקנדית בומברדייר 54 קרונות דאבל-דק, בעלות של 75 מיליון אירו. יצוין, כי מדובר בחברת רכבות שפרשה משני מכרזים גדולים בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ובת"א, משיקולים מסחריים.
מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, אמר כי לא מדובר בהתקשרות חדשה אלא במימוש חוזה קיים. הרכישה התעכבה, וזאת כיוון שדירקטוריון הרכבת ביקש לבחון מחדש את תוכנית ההצטיידות. דו"ח ביניים של חברת ייעוץ התחבורה האמריקאית, לואיס ברגר, אישר את תוכנית ההצטיידות וקבע בין היתר, כי יש לבצע רכש מיידי של 54 קרונות דו-קומתיים.
רכבת ישראל תפרסם בנוסף, בתוך מספר שבועות, מכרז בינלאומי לרכישת 76 קרונות סינגל ו-7 קרונות ניהוג. מדובר בקרונות שמשמשים את הרכבת לנסיעות בינעירוניות, למשל בקו נהריה-באר-שבע. מדובר ברכבת שיכולה לשאת עד 10 קרונות במקביל, והקיבולת בה היא 850 מקומות ישיבה.
הרכבת נמצאת גם במו"מ מתקדם לרכישת 6 קטרים מיצרנית הרכבות הצרפתית לאסטום. מחירו הממוצע של קטר הוא כ-2.5 מיליון אירו.
מור אמר ל"גלובס", כי מדובר ברכישה חשובה מאוד, שמטרתה להביא לשיפור השירות לנוסע. מדובר בתוכנית הצטיידות בטווח קצר בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, לביקושים הקיימים ולמסילות שייחנכו ב-2006-2005.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.