צה"ל ממגן את הנגמ"שים: תעש תשביח 50 "זלדות" בהיקף של 10 מיליון דולר

תעש תעביר ייצור המיגון לארה"ב - לממנם בכספי הסיוע * רמת"א תמגן עשרות נגמ"שי "פומה"

מפקד זרוע היבשה בצה"ל, אלוף יפתח רונטל, אישר עיסקה עם תעש, להשבחת 50 נגמ"שים "זלדות" מדגם 113-M (המכונה גם "ברדלס"), ב-10 מיליון דולר. השבחת הנגמ"שים כוללת את ציודם במיגון משופר העמיד בפני רקטות אר.פי.ג'י, בפני חלק מטילי הנ"ט ובפני פיצוצים של פגזי תותח ומטענים.

אם העיסקה תצליח, מתכוון צה"ל להשביח 1,000 נגמ"שים בשנים הקרובות. עלות עיסקה כזו תגיע ל-200 מיליון דולר. בכוונת תעש להעביר את ייצור פריטי המיגון לחברת מרווין האמריקנית, על-מנת שצה"ל יוכל לממן את ההשבחה בכספי הסיוע הבטחוני.

כדי לשאת את המיגון הכבד, תוחלף יחידת הכוח של הנגמ"שים ביחידת כוח משופרת. משקל הנגמ"ש ללא מיגון הוא 11 טון, והמיגון יוסיף למשקלו 4 טונות.

בתוך כך הודיע אתמול (א') מפעל רמתא של התעשייה האווירית, כי זכה בחוזה למיגון עשרות נגמ"שים מסוג "פומה" עבור צה"ל. נגמ"ש הפומה מבוסס על המרכב של טנק שו"ט ("צנטוריון") ששירת בצה"ל משנות ה-60, והוצא לאחרונה משירות. מיגון הפומה נותן מענה טוב לאיומים על הצוות, והוא הוכנס בחודש האחרון לשימוש מוגבר ברצועה.

במקביל, בוחן צה"ל את רכישת הנגמ"ש העתידי של צבא ארצות-הברית, "סטריקר", הנע על גלגלים. הסטריקר מחליף את נגמ"ש ה"ברדלי", הנע על זחלים. צה"ל עומד לרכוש שלושה נגמ"שים מדגם סטריקר, והם יועמדו לרשות תעש ורפאל, כדי לציידם במיגון משופר וכבד יותר מהמיגון הקיים. בסוף בחינות הנגמ"שים החדשים יוחלט אם לרוכשם.

חלופה שלישית היא פיתוח נגמ"ש כבד חדש, גירסה לנמ"ר (נגמ"ש מרכבה), המבוסס על מרכב של טנקי מרכבה "סימן 1".