לקראת פרסום המדד: הערכות בירושלים ובאוצר גורסות שמדד מאי עלה ב-0.6%

הנגיד דוד קליין צפוי להותיר את הריבית לחודש יולי ללא שינוי - 4.1%; מדד יוני צפוי לעלות רק ב-0.3%

במשרדים הכלכליים בירושלים ובאוצר מעריכים, כי מדד חודש מאי, שיפורסם היום (ג'), יעלה ב-0.6%. טווח תחזיות המדד למאי בבנקים ובחברות ההשקעה הפעם מצומצם, 0.6%-0.4%.

בבנקים ובממשלה צופים התמתנות בקצב עליית המחירים במשק בחודשים מאי-יולי, לאחר שבאפריל זינקו המחירים ב-1.1%. מדד יוני צפוי לעלות רק ב-0.3%, כמחצית מהעלייה הצפויה במאי. מדד יולי צפוי לעלות ב-0.2% בלבד. זאת, בעקבות היציבות בדולר וההיחלשות הניכרת בשער האירו, שישפיעו על התמתנות מחירי הייבוא והדיור.

ציפיות האינפלציה בשוק ההון ל-12 החודשים הקרובים התייצבו ברמה של 2.1%, באמצע יעד האינפלציה הרשמי. אולם כדי לסיים את שנת 2004 עם אינפלציה של 2%, על שבעת המדדים הנותרים, מאי-דצמבר, להעלות בממוצע ב-0.4% בחודש.

עליית מדד חודשית של 0.2% תביא את האינפלציה ל-2.5%. עליית מדד של 0.3% לחודש תביא את האינפלציה ליותר מ-3%, חריגה מהיעד שקבעה הממשלה.

ההערכות הן, כי נגיד בנק ישראל, דוד קליין, לא ישנה את שיעור הריבית, והיא תישאר ללא שינוי, ברמה של 4.1%, גם ביולי, חודש שלישי ברציפות.

למרות שתשואת המק"מ לשנה עומדת על 5.1%, 1% מעל לריבית בנק ישראל, התשואות במכרזי המק"מ העתידי מצביעות על ייקור הריבית ב-0.7%, ל-4.8% בדצמבר-ינואר, וב-1.5%, ל-5.6%, בעוד שנה. בכל מקרה, העלאת הריבית תהיה מדודה ובהדרגה, בצמוד להעלאתה בארה"ב.