יכין-חקל: לאפשר הקמת מבנה תעשייה בחוף השרון

באוקטובר 2001, בעקבות עתירה של החברה להגנת הטבע, פסק בית המשפט, כי הקמת מבנה תעשיה עתירת ידע מנוגד לתוכניות המתאר החלות באיזור, והשימושים המותרים במקרקעין הם לתעשייה ואחסנה חקלאית

קבוצת יכין-חקל פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לקבוע, כי חתימת מינהל מקרקעי ישראל באוגוסט 2003 על בקשתה להיתר בנייה למבנה תעשייה בחוף השרון, תקפה ומחייבת. יכין-חקל מבקשת לקבוע שאין תוקף להודעת המינהל לנני חודשיים, לפיה חתימתו מבוטלת.

לדברי הקבוצה שבשליטת סמי שמעון, בשנת 2001 היא החליטה, בתיאום מלא עם המינהל, ליזום על המקרקעין בנייתו של מבנה לתעשייה עתירת ידע במקום בית האריזה המיושן שבמקום. המינהל חתם על בקשה להיתר בנייה להקמת המבנה בשטח של 60 אלף מ"ר.

באוקטובר 2001, בעקבות עתירה של החברה להגנת הטבע, פסק בית המשפט, כי הקמת מבנה תעשיה עתירת ידע מנוגד לתוכניות המתאר החלות באיזור, והשימושים המותרים במקרקעין הם לתעשייה ואחסנה חקלאית.

נוכח החלטת בית המשפט, החליטה יכין-חקל לוותר על הקמת מבנה ההיי-טק, וליזום בתיאום עם המינהל הקמת מבנה שישמש לתעשייה ואחסנה חקלאית.

לטענת יכין-חקל, באמצעות עוה"ד יוסף בנקל ועידן גוטמן, המינהל מבקש לחזור בו מההסכמה המפורשת, לפיה אישר את הבקשה להיתר בנייה שהגישה הקבוצה לוועדה המקומית חוף השרון.

לדברי יכין-חקל, עיכוב או ביטול תוכניותיה לפיתוח המקרקעין למשך 49 השנים הבאות אשר אושרו על-ידי המינהל באוגוסט 2003, יגרום לה נזקים של מיליוני דולרים.