ארית תעשיות השלימה מכירת פעילויות של אמקורם תמורת 6.9 מ' ש' - תרשום רווח הון של 5.4 מ' ש'

כמו כן, אמקורם זכאית לתשלום עתידי של כ-50% ממהכנסות נטו שינבעו ממכירת מערכות מסוימות והידע הקשור בהן לחו"ל, במידה והעיסקאות יחתמו בשנתיים הקרובות

ארית תעשיות מדווחת, כי החברה-הבת אמקורם השלימה מכירת פעילות בתחום המאמנים והמטווחים לחברת אלטל שירותים מקבוצת אלול, שבשליטת איש העסקים דוד קוליץ, תמורת 6.9 מיליון שקל. בעקבות העסקה רשמה ארית תעשיות רווח הון של 5.4 מיליון שקל, שיצמצם משמעותית את הגירעון בהונה העצמי. אמקורם תתמקד כעת בפיתוח וייצור של מערכות אלקטרו אופטיות לרק"מ ומוצרים צבאיים נוספים.

עסקת המכירה של אמקורם, בנוסף למכירת מניות שביצעה ארית מערכות במהלך הרבעון הראשון, אמורה להותיר את הגירעון בהון העצמי של החברה על מיליוני שקלים בודדים. על פי ההסכם שנחתם בין ארית לאלטל, תקבל ארית, מעבר לתשלום המיידי, תמורה עתידית בגובה של 50% מהרווח שייוצר ממכירת מערכות מסוימות או ממכירת ידע שקשורות אליהן ללקוחות בחו"ל, וזאת בתקופה של שנתיים מיום העסקה.

אמקורם עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות אימון לכוחות היבשה, תוך שימוש באש חיה וירי סימולטיבי. בנוסף, עוסקת אמקורם בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות אלקטרו-אופטיות לרק"מ ומוצרים צבאיים נוספים. אמקורם סיימה את שנת 2003 עם הפסד של 2.8 מיליון שקל ועם מכירות של 7.6 מיליון שקל, לעומת 12.1 מיליון שקל בשנת 2002.

רן אקהאוס, סמנכ"ל הכספים של ארית מערכות, ציין בחודש שעבר שאמקורם נמכרה לאחר שצברה הפסדים כבדים בשנים האחרונות. "מכיוון שלא ראינו כיצד אנחנו מצליחים להעביר את החברה לרווחיות נאותה בזמן הקרוב, ללא השקעה מאסיבית בשיווק בחו"ל, החלטנו למכור אותה ולהתרכז בפעילות הליבה שלנו בחברת רשף טכנולוגיות, שעוסקת בייצור מרעומים אלקטרוניים".

ארית מערכות, שבשליטת אקהאוס ושמואל מאירסון, עוסקת בעיקר בתחום הביטחוני באמצעות החברות הבנות רשף, אמקורם וסי.טי.אס. פעילותה העיקרית מתבצעת באמצעות רשף טכנולוגיות העוסקת בפיתוח וייצור מרעומים אלקטרוניים לשוק הצבאי ומערכות מכניות בטכנולוגיה המשלבת אלקטרוניקה ממוזערת, דלת אנרגיה וחסינה מפני תנאי סביבה קשים.