ביג-בנד גייסה 25 מיליון דולר לצורך מיזוג חטיבת הכבלים של ADC

הערכות: הגיוס בוצע לפי שווי של 120 מיליון דולר והחברה עשויה לצאת להנפקה ב-2005

האם חברת הסטארט-אפ ביגבנד נטוורקס (BigBand Networks) עומדת לקראת הנפקה ציבורית? לפי שתי ההודעות ששיגרה היום החברה, לא מן הנמנע כי בתוך כשנה נראה את סימולה של החברה, אשר פיתחה פלטפורמה להעברת תכני וידיאו ומולטימדיה ברשתות פס רחב מרצד, מצטרף לשורה של חברות ישראליות אשר מתכוונות לנצל את התאוששות שוק הטכנולוגיה ולצאת להנפקה ציבורית.

החברה, שמציגה מספר דו-ספרתי של מיליוני דולרים בשורה העליונה, הודיעה היום על השלמת גיוס של 25 מיליון דולר ועל סיום רכישת חטיבת הכבלים (IP-Cable) של חברת התקשורת ADC (סימול בנאסד"ק: ADCT) אשר תכפיל את פעילותה ותמקם אותה בעמדה טובה יותר לקראת ההנפקה בנאסד"ק.

הגיוס הנוכחי מיועד לשילוב הפעילויות של שתי החברות, אשר יצרו גוף של יותר מ-300 אנשים, ולהאצת פיתוח של מוצרים חדשים. החברה לא מסרה את שווי החברה שלפיו בוצע הגיוס, אך על פי הערכות מדובר בשווי של 120 מיליון דולר לפני הכסף.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו בעיקר המשקיעים שהשקיעו בחברה בסבב הגיוס הקודם, לפני כשנה, אז גייסה החברה 15 מיליון דולר לפי שווי של 86 מיליון דולר לפני הכסף. מדובר במשקיעים: טיים וורנר ונצ'רס, אוורגרין, צ'רלס ריבר ונצ'רס, רד פוינט ונצ'רס ופיילוט האוז ונצ'רס. בסיבוב הנוכחי לא היה משקיע מוביל מרכזי אך השתתפה בו גם קרן Meritech Capital Partners, אשר הובילה את הגיוס הקודם ונחשבת לקרן המתמחה בהשקעות בחברות בשלבים מאוחרים ובהשקעות מזנין.

רן עוז, שותף מייסד והמדען הראשי של החברה, מסר כי "הגיוס הנוכחי מיועד לשילוב הפעילות עם חטיבת הכבלים החדשה IPC ולהאצת הפיתוח של פלטפורמות חדשות, שישלבו עיבוד מתקדם של תכני מולטימדיה ווידאו עם מיתוג וניתוב מהירים מבוססי IP, ויאפשרו הגדלת האיכות והכמות של שירותים על גבי רשתות רחבות-פס".

שומרים על חשאיות

ביגבנד מפתחת נתב (Router) לשירותי מולטימדיה, המשמש לסנכרון ולהעברה של תכני וידיאו, אודיו ונתונים ברשתות פס רחב. מוצרי החברה מותקנים בעיקר בקרב מפעילי רשתות כבלים, ומשמשים לאספקת שירותים כמו שידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה (HDTV) ווידיאו לפי דרישה (VOD). מאז הקמתה גייסה החברה יותר מ-100 מיליון דולר, כולל הסיבוב הנוכחי, בחמישה סיבובים נפרדים. בין בעלי המניות הנוספים נמנים קרן אוורגרין 3, קרנות סדאר, לאודר פרטנרס ומשקיעים פרטיים. אמיר בסן-אשכנזי, הוא שותף מייסד ונשיא ביג-בנד.

בעלת מניות נוספת בביג-בנד היא מעתה חברת הטלקום ADC, אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של יותר מ-2 מיליארד דולר. העסקה שהושלמה היום בוצעה במניות והופכת את ADC, ככל הנראה, לאחת מבעלי המניות המשמעותיות בחברה. בביג-בנד שומרים על חשאיות בכל הנוגע לשווי העסקה ולשיעור האחזקה של ADC בביג-בנד בעקבות העסקה, אך קרוב לוודאי שענקית הטלקום האמריקנית העביר את פעילות הכבלים שלה, אשר מעסיקה 180 עובדים באזור בוסטון, תמורת כמות מכובדת של מניות ביג-בנד.

המיזוג בין שתי החברות יוסיף לסל המוצרים של ביג-בנד שני קווי מוצרים, Cuda ו-FastFlow של ADC, אך הוא אינו כולל את Homeworx, מערכת הטלפוניה בכבלים של ADC שהיתה גם היא חלק מפעילותה של חטיבת הכבלים של ADC. פלטפורמת Cuda נפוצה עבור ספקי שירותים לניתוב ומיתוג שירותי IP מתקדמים ושרת FastFlow מפעיל ומנהל שירותים אלו.

מעתה כוללים המוצרים של ביגבנד נטוורקס פתרונות קול, נתונים ווידיאו. בפורטפוליו המוצרים הנמכרים של החברה ניתן למנות את פלטפורמת BMR לשירותי מולטימדיה בפס רחב, המנתבת אשר מעבדת ומסנכרנת העברת וידאו, אודיו ונתונים בפורמט המקורי, פלטפורמה לקידוד ספרתי לתכנות אנלוגי ועוד מוצרים אחרים. את המוצר הראשון שפיתחה ביג-בנד היא החלה למכור במהלך שנת 2001 והכנסות ממכירות המוצר השני החלו להתקבל במהלך הרבעון האחרון של 2003.

ביג-בנד מעסיקה כיום 170 עובדים ולאחר הרכישה החדשה מסתכמת מצבת העובדים שלה ב-350 איש. סביר להניח שהמיזוג בין השתיים יוביל למהלכי קיצוץ והתייעלות שיתבטאו בפיטורי עובדים בחטיבה החדשה וכי בסופו של המהלך ימנה הגוף החדש 300 עובדים, בעיקר בארצות הברית. *