יחיאל בורוכוף, יו"ר טפחות לשעבר, ייעץ לעובדים בנושא תנאי העסקתם עם המיזוג

ועד העובדים של בנק המשכנתאות טפחות מינה את יחיאל בורוכוף, לשעבר יו"ר טפחות ודירקטור בבנק המזרחי, ליועץ פיננסי שייעץ לעובדים בכל הקשור לתנאי העסקתם, עם מיזוגו של הבנק לתוך החברה-האם, בנק המזרחי.

בורוכוף כיהן כיו"ר טפחות מטעמה של משפחת עופר, אחת משתי השותפות בגרעין השליטה בבנק המזרחי, והיה מהמתנגדים הבולטים למיזוגו של טפחות לבנק המזרחי. בסופו של דבר החליטה משפחת עופר על סיום כהונתו והוא עזב את הקבוצה. בכירים בבנק העריכו היום (ד'), כי בורוכוף מצטרף לסיוע לעובדי טפחות כחלק מהתנגדותו בעבר למיזוג שני הבנקים.

עם סגירת הגיליון, מתכנסים עובדי טפחות, המונים 600 איש, לאסיפת חירום הנערכת במשרדי ההסתדרות בתל-אביב. מטרת האסיפה היא לדון בהחלטת המיזוג של טפחות לבנק המזרחי. באסיפה צפויים להשתתף נציגי ההסתדרות, ליאון מורוזובסקי וציון שמע, וכן היועצת הארגונית של העובדים, לינדה עפרוני. בנוסף, הוועד מתכוון לשכור בקרוב שירות ייעוץ כלכלי.

יצוין, כי ראשי ועד העובדים היו אמורים להיפגש היום אחר הצהריים עם הנהלת טפחות, כדי להתחיל במו"מ לעיגון תנאי העובדים במיזוג. אולם אמש הודיע יו"ר הוועד, שאול שאולי, להנהלת הבנק שאין בכוונתו להגיע לפגישה, הודעה שמשמעותה שהעובדים מסרבים להתחיל במו"מ. בהנהלת הבנק פירשו את הודעתו של שאולי כתוצאה של לחץ שמפעילים בהסתדרות ובבנקים האחרים על עובדי טפחות, שלא יסכימו למיזוג ולא ייכנסו למו"מ בקשר לתנאיו. זאת, כדי שלא לשבור את חזית הבנקים הבינוניים המתנגדים למיזוגים, כמו למשל מרכנתיל דיסקונט שמתנגד למכירתו יחד עם קבוצת דיסקונט.