חוצה ישראל: הירוקים מעכבים את העבודות בקטע הצפוני

בשנת 2000 אישרו המועצה הארצית והממשלה את קטע 18 להקמה. מדובר בקטע שבין צומת ברקאי בצפון לצומת עין תות, באורך של 17 ק"מ ובעלות של כ-600 מיליון שקל

חברת חוצה ישראל טוענת, כי נגרמים עיכובים לא סבירים בהקמת הקטע הצפוני, וזאת בעקבות גחמות של נציגי ארגוני סביבה קיצוניים, הפועלים בניגוד להחלטת המועצה הארצית והחלטת בג"ץ.

בשנת 2000 אישרו המועצה הארצית והממשלה את קטע 18 להקמה. מדובר בקטע שבין צומת ברקאי בצפון לצומת עין תות, באורך של 17 ק"מ ובעלות של כ-600 מיליון שקל. בחוצה ישראל אומרים, כי למרות שהתוכנית אושרה בשנת 2000, מאז ועד היום עוסקים בצוות המלווה בבחינות שונות, ומעלים באופן לא מסודר טענות שונות שכל מטרתן היא לעכב את ביצוע התוכנית בכל מחיר.

כך למשל מציינים, כי לאחרונה סירב פקיד היערות בקק"ל לתת אישור להעתקת עצים מוגנים וקליטתם במקום חלופי, כפי שעשה בעשרות מקרים בעבר, ובכך מעכב את העבודות.

בחוצה ישראל מציינים, כי מעבר לנזק התחבורתי בגישה בין צפון הארץ למרכז, ישנו נזק כלכלי עצום. "התנהלות הגורמים הירוקים היא דוגמה בולטת לדרך שבה החלטות של ועדות תכנון והחלטות ממשלה אינן יוצאות אל הפועל, הליכים תכנוניים נמשכים עד אין סוף, ובמהלכם מתייקרים פרויקטים בעשרות אחוזים ללא הצדקה. פרויקט הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל נמצא בשלב של סיום הליך המכרז ובחירת קבלנים. למרות כל זאת, לא ניתן להתחיל בביצוע העבודות, והנזק שנגרם למשק הוא עצום".