הכנסות גיוון ברבעון השני: 15.4 מיליון דולר

מנכ"ל החברה, גבריאל מירון: "החברה תציג תוצאות טובות יותר מההערכות המוקדמות"

גיוון אימג'ינג (סימול: GIVN), שפיתחה גלולה אשר כוללת מצלמה זעירה שנבלעת על ידי נבדקים ומעבירה מידע על המעי הדק לרופאים, עומדת לעבור לרווחיות ברבעון השני של השנה.

לקראת פרסום הדו"חות ב-29 בחודש, פרסמה היום החברה תוצאות ראשוניות על פעילותה ברבעון השני, מהן עולה שההכנסות ברבעון זינקו בשיעור חד של 59% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 15.4 מיליון דולר. מדובר בעלייה חדה של כ-20% ביחס להכנסות של 12.75 מיליון דולר שנרשמו ברבעון הראשון של השנה.

החברה לא דיווחה על תוצאותיה הצפויות בשורה התחתונה, אך גבריאל מירון, נשיא ומנכ"ל גיוון אימנג'ינג מסר ל"גלובס", כי "החברה תציג תוצאות טובות יותר מההערכות המוקדמות ותעבור לרווחיות ברבעון השני". לדברי מירון, המכירות גדלו במחצית הראשונה של השנה ביותר מ-50% בהשוואה למכירות בשנת 2003 והמנוע העיקרי למכירות נובע מההצלחה של החברה להשיג הסכמה (מצד חברות הביטוח - ע.ל) לפיצויים.

נזכיר, כי החברה הצהירה בעבר על כוונתה להציג גידול של כ-40% במכירות לרמה של כ-56 מיליון דולר בשנת 2003 כולה, אך לפי התוצאות הראשוניות וההכנסות שהציגה ברבעון הראשון והצפי בנוגע לרבעון השני, נראה שמדובר בהערכה שמרנית למדי.

מדובר בתחזיות שעוקפות גם את ממוצע תחזיות האנליסטים, שצפו שגיוון אימג'ינג תתאזן ברבעון הראשון של השנה ותציג הכנסות של 14.4 מיליון דולר. על פי תחזיות האנליסטים, צפויה גיוון אימג'ינג להציג בשנת 2004 רווח של 5 סנט למניה והכנסות של 58.3 מיליון דולר.

בעקבות ההודעה החיובית זינקה מניית החברה במהלך יום המסחר בבורסה בתל אביב בשיעור חד של 8.2% לרמה של כ-158 שקלים ופתחה את המסחר בוול סטריט בעלייה של 3%. במהלך הרבעון האחרון סבלה החברה לא מעט חבטות ומאז פרסום הדו"חות לרבעון הראשון, בתחילת מאי, ועד לפתיחת המסחר הבוקר, היא איבדה יותר מ-13%. מאז סיום הרבעון הראשון הצליחה החברה גם להרחיב בצורה משמעותית את היקף הכיסוי הביטוחי בארצות הברית. מאז סוף הרבעון הראשון עלה מספר המבוטחים בארה"ב שזכאים לסבסוד רפואי אם ישתמשו בגלולה לאבחון מחלת הקרוהן, דלקת כרונית של המעיים, ב-34 מיליון.

בראיון שהעניק לפני שבועיים יורם אשרי, סמנכ"ל פיתוח עסקים הוא אמר כי מספר המבוטחים שיכולים להשתמש בקפסולה לצורך בדיקת המעי הדק הגיע ל-172 מיליון איש. *