לא רק ספורט: פלרם מתכננת הנפקת המשך בהיקף של עד 98 מיליון שקל

עמוס נצר, מנכ"ל פלרם, "בעקבות קירוי האיצטדיון האולימפי באתונה כבר הזמינו מאיתנו קירוי למגרשי ספורט נוספים ומעברי הולכי רגל"

חברת פלרם מתקרבת להנפקת ההמשך שלה בבורסה. החברה החלה היום בסדרת המצגות לקראת ההנפקה, בה היא מתכננת לגייס עד 98 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואופציות.

במסגרת ההכנות להנפקה, וכדי לעודד את המשקיעים, הודיעה היום פלרם לבורסה כי הדירקטוריון צפוי לדון בזמן הקרוב ביישום מדיניות חלוקת דיבידנדים. נציין, כי בשנה האחרונה חילקה החברה כ-43 מיליון שקל כדיבידנדים, כשהאחרון והגדול ביותר (33.6 מיליון שקל) חולק בחודש שעבר. על פי שווי השוק הנוכחי של החברה, מדובר בתשואת דיבידנד של כ-13% בשנה האחרונה.

כזכור, הנפקת פלרם, שתתבצע באמצעות חברות החיתום פועלים-אי.בי.אי ואקסלנס, תיעשה בשיטת החלופות. למשקיעים יוצאו 3 אלטרנטיבות שהשוני ביניהן יהיה בחלוקה בין מניות לאופציות, במתכונת דומה להנפקת אל-על.

עמוס נצר, מנכ"ל פלרם, אומר היום כי הטיוטות האחרונות של תשקיף ההנפקה הוגשו לרשות ני"ע, וכי החברה ממתינה להיתרים האחרונים לתשקיף. ההנפקה מתוכננת להתבצע עד סוף החודש.

לדברי נצר, פלרם סיימה בימים האחרונים את אחד הפרויקטים הבולטים שלה - קירוי האצטדיון המרכזי של אולימפיאדת אתונה. החברה סיפקה לאצטדיון לוחות פוליקרבונט לקירוי יציעי הצופים, בשטח של 24 אלף מ"ר, בעסקה שהיקפה כ-2.5 מיליון אירו. "מעבר לתמורה המיידית, החשיבות בעסקה הוא בפתיחת הדלתות שהוא יוצר עבורנו, כשבעקבות קירוי האצטדיון המרכזי כבר הזמינו מאיתנו קירוי לאתרים נוספים, כמו מעברי הולכי רגל, וקירוי מגרשי ספורט נוספים".

לאן פלרם הולכת מכאן?

"אנחנו ממשיכים להשקיע במו"פ ובפיתוח מוצרים חדשים, כשהדגש הוא על פיתוח מוצרים ייחודיים ורווחיים יותר. כך למשל פיתחנו יכולת התאמה לגגות מתכת, כשאנחנו מייצרים פתחי תאורה לאותם גגות באופן מותאם אישית. מדובר במוצר ייחודי לנו, שעשוי מפוליקרבונט שהוא שקוף ובלתי שביר. בנוסף, אנחנו מייצרים תחליף לגגות אסבסט מפוליקרבונט קל יותר ולא רעיל לבני אדם, והשלמנו פיתוח של מוצרים נוספים, כמו כדורי אזהרה לקווי מתח גבוה ועוד. המוצרים הללו צפויים לשפר לנו את שיעורי הרווחיות".

במקביל לפיתוח מוצרים פועלת פלרם גם על צמיחה חיצונית, קרי רכישת חברות. בחודש אפריל הודיעה החברה, כי הדירקטוריון אישר את רכישת השליטה בחברת פוליגל (52%) מקיבוץ רמת השופט תמורת 15 מיליון שקל ולפי שווי של כ-30 מיליון שקל. ביתרת המניות מחזיקים קיבוץ מגידו (23%) וחברת באייר העולמית (25%) לה שותפות עם פלרם באחת מהחברות הבנות.

עיקר עיסוקה של פוליגל הוא בייצור פוליקרבונט מרובה דופן והיא גם הייתה הראשונה שעשתה זאת בעולם, ופעילותה, לדברי נצר, סינרגטית לפעילותה של פלרם. מכירות פוליגל אשתקד הסתכמו ב-25 מיליון דולר והיא סיימה את שנת 2003 באיזון תפעולי אך עם הפסד של כמיליון שקל.

לדברי נצר, למרות הזמן שחלף, אין עדיין התקדמות לקראת השלמת רכישת פוליגל. החברה נמצאת עדיין בשלבי הדיו דיליג'נס ומדובר במו"מ מורכב, בשל ריבוי השותפים בחברה. "לא קרה בינתיים שום דבר עם פוליגל לכאן או לכאן. זו פשוט עסקה שדורשת הרבה מאוד זמן עד שהיא תושלם. זה יכול לקחת עוד כמה חודשים".

למה עוד אתם מייעדים את תמורת ההנפקה?

"ההנפקה מיועדת גם לפיתוח פלרם עצמה, לגידול בהון החוזר ולהגדלת הפעילות בארה"ב, שבה אנחנו צומחים בקצב מהיר ביחס לשאר העולם. אנחנו פועלים לשיפור כושר הייצור שלנו, משום שבעולם יותר ויותר מכירים בנו, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לביקושים".

מה הכוונות שלכם בנוגע לשוק האמריקני?

"כיום אנחנו פועלים שם רק בתחום אחד - תחום הפוליקרבונט, ואנחנו רוצים להתפתח שם גם בתחום ה-PVC".

פלרם הציגה בשנה שעברה רווח נקי של 21.5 מיליון שקל מתוך הכנסות של 660 מיליון שקל. ההתפלגות הגיאוגרפית של ההכנסות הייתה 30% באירופה, 20% בבריטניה, 30% בארה"ב, 10% בישראל והשאר מתחלק בין שאר העולם.

לדברי נצר, משקלה של ארה"ב יגדל ביחס לשאר העולם בשל צמיחה מואצת שבחברה צופים לאזור.

מה בנוגע לשוקי אסיה, כגון סין ויפן?

"אנחנו מתחילים להסתכל על שווקים האלה יותר לעומק. אנחנו פותחים משרד בהונג קונג ויש לנו מיזם משותף בשנגחאי (סין). עד עכשיו לא היה לנו כדאי לפעול שם, כי זה לא שוק שהתפתח. עכשיו אנחנו מתחילים להשקיע שם".

כמעט בכל תחום עסקי מדברים כיום על סין כפוטנציאל אדיר לחברות השונות.

"זה שוק עם פוטנציאל אדיר להרבה מאוד חברות, אבל אנחנו לא מחפשים רק מכירות כמותיות, אלא גם למכור מוצרים ברווחיות גבוהה. אנחנו מחפשים את הנישות המתאימות לפי דירוג הרווחיות שלנו, וכרגע הרווחיות נמצאת במקומות אחרים בעולם".

מה התחזיות שלכם ל-2004 ול-2005?

"נמשיך לצמוח, אבל אני לא יכול לנקוב במספרים, בוודאי שלא לפני ההנפקה. ברבעון הראשון צמחנו ב-20% ביחס לרבעון המקביל, ואנחנו רוצים לשמור על אותה תנופה גם בסיכום השנה והשנה הבאה".

פלרם נסחרת כיום בבורסה לפי שווי שוק של 75 מיליון דולר, לאחר שמתחילת השנה שעברה זינקה מנייתה בכ-175%. החברה נמצאת בשליטת קיבוץ רמת יוחנן, שמחזיק ב-82.1%, והיתרה בידי הציבור.