שר התחבורה החדש, מאיר שטרית, הינחה בימים אלה את מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, לא להתחייב כספית בהקשר לשדה התעופה הבינלאומי המתוכנן בתמנע. שטרית שוקל לאפשר את הקמת השדה, בניגוד לכוונות קודמות, באמצעות יזמים פרטיים בשיטת ה-BOT. התוכנית בעבר היתה להקים את השדה מכספי המדינה, באמצעות תקציב רשות שדות התעופה.
אם השדה יוקם ב-BOT היזמים הפרטיים יהיו גם הבעלים של השדה ויתפעלו אותו לתקופה ארוכה באמצעות זיכיון מהמדינה.
הקבינט הכלכלי-חברתי אישר לפני מספר חודשים את הצעתו של שר התחבורה דאז, אביגדור ליברמן, להעתיק את שדה התעופה הבינלאומי באילת לרמת תמנע - 20 ק"מ מצפון לאילת.
הקבינט החליט להטיל על משרדי התחבורה, האוצר ורשות שדות התעופה לגבש תוך שלושה חודשים הצעה למימון הקמת השדה החדש והפעלתו, ולהביאה לאישור ועדת השרים לענייני כלכלה. ברש"ת מעריכים, כי יידרשו 150 מיליון דולר להקמת השדה.
שטרית אמר ל"גלובס", כי הוא מעדיף שכל פרויקטי התשתית יבוצעו על-ידי יזמים פרטיים ולא מתוך תקציב המדינה. לדבריו, הקמת שדה בינלאומי על-ידי יזמים פרטיים בדרום יוכל לנטרל את נשק השביתה של העובדים נתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.