למרות האטה, השיפור בסיכון העסקי של המשק נמשך ביולי - לרמה הטובה מאז מאי 2002

BDI: עם זאת, למרות מגמת ההטבה, ניכר כי בחודשיים האחרונים (יוני ויולי), קצב ההטבה התמתן במקצת, בהשוואה לחודשים מארס - מאי; המדד ביולי: 6.18, שיפור בהשוואה ל- 6.21 ביוני

מגמת ההטבה במצב הסיכון העסקי של המשק הישראלי נמשכה גם בחודש יולי, כך עולה מניתוח נתוני מדד הסיכון המשולב של BDI, המתפרסם היום. בחודש יולי קטן הסיכון העסקי במשק בשיעור ממוצע של 0.48% והגיע לרמה הנמוכה (והטובה) ביותר, מאז חודש מאי 2002.

מדד הסיכון המשולב של המשק הינו ברמה של 6.18. שיפור של 4% בהשוואה לסוף 2003
ושיפור בהשוואה ל- 6.21 בחודש יוני.

מ-BDI נמסר כי ההטבה שנרשמה בחודש יולי, ממשיכה למעשה את המגמה שהחלה להסתמן כבר בתחילת השנה. נתוני חודש יולי 2004, משלימים 7 חודשים רצופים של קיטון בסיכון העסקי של חברות ועסקים בישראל, מגמה שבאה לידי ביטוי, ברבים מענפי הפעילות במשק.

במבט כולל, נתוני מדד הסיכון המשולב של BDI מצביעים על הטבה כוללת בשיעור של 4%, מאז השיא השלילי שנרשם בישראל בסוף שנת 2003, אז עמד מדד הסיכון של ישראל על 6.44.

עם זאת, למרות מגמת ההטבה, ניכר כי בחודשיים האחרונים (יוני ויולי), קצב ההטבה התמתן במקצת, בהשוואה לחודשים מארס, אפריל ומאי. בחודשיים האחרונים, שיעור ההטבה עומד על פחות מ- 0.5% בחודש.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI ביזנס דאטה ישראל מוסרת כי "צפוי היה שקצב ההטבה בסיכון העסקי, לא יהיה אחיד לכל אורך תקופת ההחלמה והיציאה מהמיתון. לדברי ינאי, למרות ההאטה הקלה שנרשמת בחודשיים האחרונים, חשוב להביט על המכלול השלם ולראות את הירידה הכוללת בסיכון העסקי של רבים מהחברות והעסקים בארץ". עוד הוסיפה כי "נתוני מדד הסיכון המשולב של BDI ממשיכים להצביע, גם בחודש יולי, על-כך שמצבם של יותר ויותר חברות ועסקים טוב בימים אלה, בהשוואה לחודשים הקודמים. התמונה והמגמה מתבהרת עוד יותר, אם משווים את מצב הסיכון של אותם החברות והעסקים לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד מדד הסיכון המשולב של המשק על רמה 6.34".

בחודש האחרון קטן שיעור החברות והעסקים הנמצאים בסיכונים הגבוהים והמסוכנים ביותר ל- 16.8%, שיפור בהשוואה לחודש יוני, אז דורגו ברמות הסיכון הללו 17.2% מהחברות והעסקים בישראל. בסיכונים מעל הממוצע, דורגו בחודש יולי 2004 15.8% מתוך אלפי החברות והעסקים שנבדקו על-ידי כלכלני BDI. בסיכונים הממוצעים, דורגו בחודש האחרון 58.7% מהחברות ואילו בסיכונים הזניחים והנמוכים, דורגו 8.7% מהחברות והעסקים בישראל.

משמעות הנתונים שמפרסמת היום BDI היא כי רק בחודש האחרון, יצאו ממעגל הסכנה עוד 1,200 חברות ועסקים, זאת בנוסף ל- 18,000 החברות והעסקים שהיו במצב עסקי קשה ומסוכן מאד, אך הצליחו להיחלץ מהמשבר, במהלך המחצית הראשונה של השנה.

מצבם של 71% הענפים המרכזיים בישראל טוב יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
על-פי נתוני BDI מצבם של 71% מבין 31 הענפים המרכזיים והבולטים במשק, הנבדקים במסגרת מדד הסיכון המשולב של BDI, היה בחודש יולי 2004, טוב יותר בהשוואה לחודש יולי בשנה שעברה.

בין הענפים שמצב הסיכון העסקי שלהם בחודש האחרון היה טוב יותר משמעותית, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ניתן לציין את ענף הכימיקלים ואת ענף התיירות והנופש. שיפור מרשים מצליח לרשום גם ענף שיווק וסיטונאות חומרי הגלם.

מנגד, ענפים שלא מצליחים לרשום שיפור במצבם, בחודש האחרון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: ענף המתכת והפלדה, ענף שיווק וסיטונאות מוצרי דפוס וציוד משרדי וענף שירותי הובלת סחורות,כולל הובלת ציוד ומטענים.