ביהמ"ש העניק ארכה להגשת ערעורים על תוכנית הבנייה בכיכר המדינה בתל-אביב

הערעורים יוגשו לאחר שבג"ץ יקבע האם על המערערים לשלם אגרה בגין תביעתם לפיצויים

בית המשפט המחוזי בת"א ביטל את החלטת יו"ר ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז ת"א, אשר דחה את בקשתם של בעלי נכסים באיזור כיכר המדינה להארכת מועד להגשת עררים נגד הוועדה המקומית.

המערערים טוענים, כי לנכסיהם נגרמה פגיעה שלא בדרך הפקעה, עקב אישורה של תוכנית המתאר של כיכר המדינה להקמת שלושה מגדלי מגורים בגובה 25 קומות ושטח מסחרי.

בגין ירידת הערך הגישו המערערים תביעה לוועדה המקומית לפי סעיף 197 בחוק התכנון והבנייה, המקנה זכות לפיצוי בגין פגיעה במקרקעין המצויים בתחום תוכנית או גובלים בה שלא בדרך הפקעה. התביעה הוגשה באוגוסט 2003. הוועדה המקומית לא נתנה את החלטתה במועד הקבוע בחוק (90 יום).

בשל כך הגישו חלק מבעלי הנכסים המצויים במעגל החיצוני של הכיכר ערר לוועדת הערר לתכנון ולבנייה מחוז ת"א. הם ביקשו מיו"ר ועדת הערר להאריך את המועד להגשת העררים, עד להכרעה בחוקיות הדרישה לשלם אגרה בשיעור 2.5% מסכום תביעתם.

יו"ר ועדת הערר, עו"ד עפרה פרידמן, החליטה לדחות את בקשת המערערים להארכת המועד. שופט בית המשפט המחוזי בת"א, עוזי פוגלמן, נעתר לבקשת המערערים וביטל את החלטתה של פרידמן.

פוגלמן קבע, כי המערערים יהיו רשאים להגיש את העררים לא יאוחר מ-30 יום לאחר מועד קבלת פסק הדין בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד תשלום האגרה. הוועדה המקומית חוייבה לשלם למערערים הוצאות של 20 אלף שקל. (עמ"נ 168/04).