ליאור גלט-ברקוביץ הגישה ערר על דחיית בקשתה לקבלת חומר חקירה

לדברי גלט-ברקוביץ', חומר החקירה נחוץ לה כדי לבסס באמצעותו טענה של הגנה מן הצדק

ליאור גלט-ברקוביץ הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א ערר על החלטת בית משפט השלום בת"א שניתנה לפני כחודשיים, בה נדחתה בקשתה לקבל לידה חומר חקירה נשוא הקובלנה המשמעותית, שהוגשה כנגד הפרקליטה עו"ד ענת סבידור מפרקליטות מחוז מרכז.

חומר החקירה, שגילויו מתבקש, נוגע לקובלנה המשמעתית שהוגשה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה כנגד עו"ד סבידור. סבידור הואשמה בכך שמסרה לעיתונאי ללא סמכות מידע שהגיע אליה בתוקף תפקידה כפרקליטה, המופקדת על הטיפול והתיק הנוגע לפרשה הידוע כפרשת האי היווני, במסגרתו נחקר בין היתר ראש הממשלה. בגין כך הועמדה לדין משמעתי בעבירה של התנהגות שאינה הולמת.

לדברי גלט-ברקוביץ', באמצעות עוה"ד יהושע רזניק וז`אק חן, חומר החקירה נחוץ לה כדי לבסס באמצעותו טענה של הגנה מן הצדק. על פי טענה זו, הופלתה גלט-ברקוביץ לרעה בעצם העמדתה לדין פלילי דווקא, לעומת עו"ד סבידור אשר הועמדה לדין משמעתי בלבד.

בערר נאמר כי השופטת חיותה כוחן טעתה בכך שלמרות שקבעה בהחלטתה כי המדובר בפרשה דומה וכי בא כוחה של ברקוביץ הניח תשתית עובדתית מתאימה לעשיית השוואה בין שני המקרים, היא לא הסיקה את המסקנה המתבקשת מקביעותיה אלו ולא הורתה למדינה להעביר לעיונה של גלט-ברקוביץ את החומר המבוקש.

בדצמבר 2003 הוגש נגד ברקוביץ כתב אישום המייחס לה עבירה של הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה. כתב האישום מייחס לה מסירה ללא סמכות של מידע פנימי מחקירה רגישה וסודית שהגיעה אליה בתוקף תפקידה כפרקליטה מלווה בחקירה, לעיתונאי שלא היה מוסמך לקבלו.

ב.ש. 92698/04