מפעלים מחוץ לקיבוץ יקום הורשו לפעול ב-"יורו-פארק"

השופט יעקב טירקל דחה ערעור של עיריית הרצליה שביקשה להגביל את השימושים לתעשייה רק למפעלים של הקיבוץ

בית המשפט העליון התיר את השימושים בפארק התעשייה "יורו-פארק" גם למפעלי תעשייה חיצוניים ולא רק למפעלי התעשייה של קיבוץ יקום. השופט יעקב טירקל דחה ערעור של עיריית הרצליה שביקשה להגביל את השימושים לתעשייה רק למפעלים של הקיבוץ.

טירקל קובע בפסק הדין שניתן היום (ד'), כי התנהלות עיריית הרצליה לוקה בשיהוי. לדבריו החל ממאי 1999 פורסם הפרויקט בכל דרך פרסום אפשרית. לדברי טירקל, יש לדחות את העתירה כאשר נשקלת מידת הפגיעה בחוק נגד השיהוי בהגשת העתירה, במיוחד מול הנזק שייגרם ליוזמי הפרויקט בו הושקעו 46 מיליון שקל.

ביהמ"ש קובע, כי להרצליה לא היה מעמד להגיש את העתירה כיוון שמדובר במתחרה עיסקי. העליון אימץ החלטת ביהמ"ש המחוזי שקבעה, כי לא משכנעת טענת הרצליה שהפארק יביא לנטישת מרכז התעסוקה והמסחר בעיר במידה שתפגע בתושבים.

מדובר בפארק בשטח של 99 דונם, בן ארבעה מבנים, בו הזכויות בידי קיבוץ יקום וחברת יקום פיתוח. השטח הוחכר לקיבוץ יקום על-ידי המינהל והקיבוץ ביקש לשנות את ייעוד הקרקע מחקלאות לשטחי מסחר ותעשייה. ב-50% ממניות יקום פיתוח מחזיק איש העסקים אליעזר פישמן. בית המשפט העליון חייב את עיריית הרצליה בתשלום הוצאות משפט בסך 82.5 אלף שקל. (עע"ם 03/8723).

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".