יד אחת מעקלת ויד שניה מחלקת לנזקקים

הנהלת בתי המשפט יוצאת במבצע לחלוקת רכוש מעוקל לנזקקים לקראת ראש השנה; ד"ר יעקב בן עמי מאונ' דרבי: מדובר באבסורד

הנהלת בתי-המשפט יוצאת במבצע לחלוקת רכוש מעוקל לנזקקים לקראת חג ראש השנה. מדובר בריהוט ומכשירי חשמל שעוקלו מחייבים והצטברו החל משנת 1994 במחסני ההוצל"פ. רכוש זה לא נמכר במכירות פומביות ולא נפדה ע"י החייבים. הנוהל קובע כי לאחר שפריט שעוקל לא נמכר בשלושה מכרזים ניתן להשמידו או לחלקו לנזקקים.

מחלקת קשרי קהילה של הנהלת בתי המשפט פנתה לעמותות וארגונים כדי שיסייעו בחלוקת הרכוש. ועדה מיוחדת תבחן האם הארגונים הפונים אכן עומדים בקריטריונים של פעולה למטרות צדקה ולמען אוכלוסיות מעוטות יכולת. החלוקה בין העמותות והארגונים תעשה בהתאם לאזורי החלוקה, מספר מקבלי הסיוע מהארגון המבקש ויכולתם הלוגיסטית של הארגונים להעביר את הרכוש.

הארגונים שיבחרו יחלקו את הרכוש לנזקקים ולמעוטי יכולת המוכרים במחלקת השירותים החברתיים ברשות מקומית. העמותות והארגונים ידרשו למסור דו"ח מפורט על כל חלוקה על מנת להקפיד על חלוקה נאותה של הרכוש.

ראש תחום אסטרטגיה בבית הספר למינהל עסקים בשלוחת אוניברסיטת דרבי, ד"ר יעקב בן עמי, אמר בתגובה כי מדובר במהלך שהוא בגדר אבסורד. "יד אחת מעקלת והשנייה מחלקת. בתי המשפט בארץ מעקלים רכוש מאנשים חסרי יכולת מכיוון שלא עמדו בתשלומים. הם לא הצליחו למכור את הרכוש המעוקל מכיוון שהוא חסר ערך, ולכן הם מחלקים אותו. מה ההיגיון לעקל טלויזיה שחור לבן שאף אחד לא יקנה אותה. אני לא אומר שלא צריך לעקל, אבל אם מדובר ברכוש חסר ערך של איזה מסכן שאין סיכוי למכור אותו, כפי שקרה, אז לא צריך לעקל".

עוד לדבריו, מקומם במיוחד שהציוד שעוקל שוכב במחסנים למעלה מעשור, עד שהוחלט לחלקו לנזקקים.