ח"כ פורז לבג"ץ: לבטל ההחלטה לממן הקמת 6 ערוצים ייעודיים בכבלים באמצעות פרסומות

מבקש למנוע פירסום המיכרז למתן זיכיון למשדרי הערוצים: "אישור הקמתם ניתן שלא כדין"

ח"כ אברהם פורז עתר היום (ב') לבג"ץ בבקשה לבטל את החלטת ועדת הכנסת, שאישרה את מימון הקמתם של שישה ערוצים ייעודיים בכבלים באמצעות שידורי פרסומת. העתירה הוגשה נגד שרת התקשורת, לימור לבנת, הממשלה, המועצה לשידורי כבלים וועדת הכלכלה של הכנסת. פורז מבקש למנוע את פירסום המיכרז למתן זיכיון למשדרי הערוצים הללו, בטענה שאישור המועצה לשידורי כבלים להקמתם ניתן שלא כדין.

בעתירה נטען, כי שרת התקשורת פנתה אל אלי גולדשמידט, היו"ר הקודם של ועדת הכלכלה, בבקשה לקבל את אישורה להקמת חמישה ערוצים ייעודיים, שימומנו משידורי פרסומת. הערוצים הם בשפה הערבית, מורשת ישראל, דוברי השפות הרוסית והאמהארית, ערוץ החדשות וערוץ מוסיקה ישראלית.

לאחר מכן, שינתה לבנת את בקשתה, מבלי להתייעץ במועצה לשידורי כבלים או לקבל את אישור הממשלה. במקום ערוץ לדוברי השפות הרוסית והאמהארית, ביקשה לבנת לאשר ערוץ אחד או יותר בשפות זרות המיועד לעולים. במקום ערוץ חדשות אחד, ביקשה לבנת לאשר שני ערוצי חדשות. ביולי 98' אישרה ועדת הכלכלה את הבקשה המתוקנת.

פורז טוען כי אין כל מקום לאישור ערוץ ייעודי לשידורי חדשות, שכן שידורי חדשות אינם בגדר "ייעוד", ואינם עולים בקנה אחד עם כוונת המחוקק. עוד נטען, כי לא קויימה חובת ההתייעצות במועצת הכבלים, ולא ניתן אישור הממשלה להצעה המתוקנת. בנוסף, אומר פורז, כי אישור הוועדה פסול בשל העובדה שלא היו בפני הוועדה כל נתונים רלוונטיים.

(בג"ץ 5149/98)