בוש: אנו נבנה עולם בטוח יותר; אמריקה חדורת תקווה רבה ושום דבר לא יעצור אותה

"הפלשתינים יקבלו את המסר שדמוקרטיה ורפורמות הם בהישג ידם, וכך גם שלום עם ישראל, ידידתנו הטובה", אמר בוש בנאום הנועל של ועידת הרפובליקנים

הנשיא ג'ורג' בוש קיבל לפנות בוקר (ו', לפי שעון ישראל) את מינוי מפלגתו לתקופת כהונה נוספת בבית הלבן והבטיח "מנהיגות יציבה, עקבית, ומבוססת עקרונות".

בנאום בתום ועידת המפלגה הרפובליקנית בניו-יורק הכריז בוש: "אנו נבנה עולם בטוח יותר ואמריקה חדורת תקווה רבה יותר ושום דבר לא יעצור אותנו".

הנשיא הקדיש חלק נכבד מנאומו לנושאי פנים, לרבות דרכים ליצירת מקומות עבודה חדשים באמצעות עידוד השקעות, קיצוץ במיסים, פישוט חוקי המס והפרטת הביטוח הלאומי (יצירת "חשבונות אישיים", כהגדרתו) לעובדים צעירים, אך היה ניכר שמה שחשוב לו באמת הוא מורשת הנהגתו אחרי אירועי 11 בפסטמבר 2001 והצורך להגן על ארה"ב והעולם כולו מאיום הטרור. הוא התייחס לעצמו, ולנשיאותו, במונחים היסטוריים, ודיבר בלהט יוקד על שליחותו בעולם שהשתנה מן היסוד אחרי הפיגועים במגדלים התאומים במנהטן ובפנטגון.

"נלחמנו, ואנו נלחמים, בטרוריסטים ברחבי תבל לא בגלל יוהרה, לא בגלל רדיפת כוח, אלא מפני שחיי אזרחינו היו מונחים על כף המאזניים", אמר הנשיא. "...אותו רגע בחיי ארצנו (11 בספטמבר) ייזכר. הדורות הבאים ידעו האם שמרנו על אמונתנו וקיימנו את הבטחותינו. הדורות הבאים ידעו אם ניצלנו את ההזדמנות כדי לבנות עתיד של ביטחה ושלום. חירותם של רבים, ועתיד ביטחונה של אומתנו, תלוי עתה בנו".

במאמץ להצדיק את הפלישה האמריקנית לעיראק, שהתמיכה בה הולכת ונשחקת ומסכנת את אחיזת המפלגה הרפובליקנית בבית הלבן, אמר בוש: "מפני שפעלנו להגן על ארצנו, המשטרים הרצחניים של סאדאם חוסיין ושל הטאליבאן הם נחלת ההיסטוריה, יותר מ-50 מיליון אנשים זכו בחירות והדמוקרטיה מגיעה למזה"ת. באפגניסטאן עשו הטרוריסטים כל מה שביכולתם כדי להפחיד אזרחים, ועם זאת יותר מ-10 מיליון אנשים נרשמו כדי להצביע בבחירות הנשיאותיות באוקטובר".

הוא הוסיף: "מדינות חופשיות במזה"ת תהיינה חברות חדורות תקווה, שלא עוד יזינו תחושות משטמה וישמשו קרקע פוריה לגידול טרור ויצואו. ממשלות חופשיות במזה"ת ילחמו בטרוריסטים במקום לתת להם מקלט וזה יסייע לנו לשמור על השלום"

"הפלשתינים יקבלו את המסר שדמוקרטיה ורפורמות הם בהישג ידם, וכך גם שלום עם ישראל, ידידתנו הטובה", אמר בוש.

הדברים נועדו, כמובן, לשכנע את המצביעים המתנודדים, כ-10% עד 15% שטרם החליטו, כי תקופת כהונה נוספת לבוש חיונית להמשך המאבק בטרור ובמשתמע לשמירה על חירותה של ארה"ב. באומה מפולגת כמעט שווה בשווה בין דמוקרטים לרפובליקנים, בין אוהבי בוש לשוטמיו, ניסה הנשיא הנוכחי לשכנע את הבוחרים שהוא ראי לתקופת כהונה נוספת מפני שהוא "יגן על אמריקה בכל עת".

קו זה היה המשך הגיוני להתקפה הארסית שהשמיעו, ערב קודם לכן, סגן הנשיא דיק צ'ייני וסנטור זל מילר, דמוקרט בשם בלבד, שערק זה מכבר לשורות הרפובליקנים, על המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ון קרי. השורה התחתונה בדבריהם היתה: קרי אינו ראוי, אינו מתאים, להיות נשיא. הוא מזגזג, הוא רואה תמיד שני צדדים למטבע. בוש הביא את קו המחשבה הזה למסקנה ההגיונית: אני, ואני בלבד, צריך להמשיך במערכה. בוש שם ללעג את מאמץ של קרי להציג את עצמו כבעל עקרונות שמרניים ותיאר אותו ודמוקרטים ליברליים אחרים כמייצגי "הלב והנפש" של הוליווד, אותה ישות מופשטת שהרפובליקנים אוהבים לצייר כמקור כל רע בתרבות האמריקנית.

"מדיניות (קרי) שמבוססת על הטלת מיסים ובזבוזם, על הרחבת הממשלה במקום להגדיל את ההזדמנויות, היא מדיניות של העבר", אמר בוש. "אנו צועדים בנתיב אל העתיד ואנו לא נביט אחורה".

בצעד יוצא דופן, הופיע קרי בנאום בחירות מיד אחר סיום נאומו של הנשיא. בנאום, לפני קהל אוהד באוהאיו, שנמחקו בה רבבות מקומות עבודה בארבע שנות ממשל בוש, אמר קרי: "כולכם ראיתם את הזעם ואת העיוותים בוועידה הרפובליקנית. בשבוע שחלף, הם תקפו את הפטריוטיות שלי ואפילו את כשרותי לשמש כמפקד העליון של הצבא (כנשיא). ובכן, הנה תשובתי: לא אניח לאנשים שלא שרתו (בצבא) כאשר יכלו לשרת, לאנשים שהוליכו את אמריקה לעיראק במרמה, להטיל ספק במחוייבותי להגן על הארץ הזו".