פרשת פציעת הנער אמיר רנד במשחק האליפות ב-2001: ביהמ"ש קבע חלוקת שיעורי הפיצויים

מכבי חיפה תשלם 10% מהפיצוי; העירייה, המשטרה ואגף הספורט - 30% כל אחד

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הכריע היום (ג') בפרשת אמיר רנד שנפצע קשה בחגיגות האליפות של מכבי חיפה במאי 2001. נשיא ביהמ"ש, השופט מיכה לינדנשטראוס, הקריא את פסק הדין במשפט ולפיו נושאת מכבי חיפה באחריות של 10% לפציעה הקשה, בגין רשלנות.

בתביעה נטען, כי הנתבעים אחראים באחריות שילוחית בכך שאיפשרו למספר צופים גדול מהמותר להיכנס לאצטדיון וכי המגרש היה מגודר בגדרות גבוהות אשר לא איפשרו כניסה מיידית למגרש.

חברת האבטחה שנשכרה ע"י הקבוצה, כדי לשמור על הסדר במשחק, זוכתה מכל אשמה ולא תצטרך להשתתף בהסדר הפיצויים עבור הנזק. הגורמים האחרים שכנגדם הוגש כתב התביעה, העירייה, המשטרה והאגף לתרבות וספורט בחיפה (אתו"ס), ישלמו 30% כ"א מכספי הפיצויים.

סכום הפיצויים המדוייק שיצטרכו מכבי חיפה והגורמים האחרים לשלם למשפחת רנד, ייקבע ע"י מגשר. במכבי חיפה העדיפו לשמור על שתיקה לאחר מתן פסק הדין ולא להגיב בשלב הזה.

אביו של אמיר רנד, משה, נשמע נסער מאוד במהלך הדיון בביהמ"ש והטיח האשמות במנכ"ל הקבוצה, איתמר צ'יזיק: "יש לנו הרבה תלונות נגד מכבי חיפה, בעיקר נגד ההנהלה המקומית ואני מתכוון בעיקר לאיתמר צ'יזיק".

"הוא לא שמר איתנו על קשר", סיפר האב, "ולמעשה התעלם מאיתנו. אני באופן אישי כבר מזמן לא מתעניין בכדורגל ומשתדל לא להתעסק בכלל עם מכבי חיפה. אנחנו נמצאים 3.5 שנים בתקופה קשה מאוד, המשפחה שלנו ממש התפרקה. חבל שלקח כל-כך הרבה זמן להוציא את ההחלטה הזאת. לי היה ברור מראש מי פה אשם, עכשיו נשאר לקבוע את גובה הנזק".

מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק סירב להגיב על הדברים.

המשחק עצמו התקיים כזכור במאי 2001 מול מכבי ת"א. במצב של 3:2 לירוקים, דקות ספורות לפני סיומו החוקי של המשחק, ניסו לפרוץ אוהדי האלופה לכר הדשא בקרית-אליעזר ואמיר רנד, שהיה אז נער כבן 15, נמחץ ביניהם ואיבד את הכרתו. מאז המקרה שרוי רנד בתרדמת.