הוגש כת"א כנגד עו"ד רשקובן בגין עדות שקר, הדחה, שיבוש מהלכי משפט ובידוי ראיות

בכתב אישום מתוקן שהוגש לבית המשפט נוסף שמו של עו"ד רשקובן לשמם של החוקר הפרטי יעקב אשל ושל סרגיי קופרמן, שהואשמו בכתב האישום המקורי

עו"ד קיריל רשקובן (29) הואשם היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של עדות שקר בנסיבות מחמירות, הדחה בעדות, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע ובידוי ראיות.

בכתב אישום מתוקן שהוגש לבית המשפט נוסף שמו של עו"ד רשקובן לשמם של החוקר הפרטי יעקב אשל ושל סרגיי קופרמן, שהואשמו בכתב האישום המקורי.

עו"ד רשקובן שימש סניגורו של קופרמן, שהועמד לדין על סחר בנשים שעסקו בזנות ואונס. על פי האישום, קשר הסניגור קשר עם לקוחו ועם אדם נוסף, שותפו של קופרמן בעסקי הזנות, כדי לשבש את הליכי המשפט באמצעות בידוי ראיות והדחת עדים להעיד עדות שקר, וכך לסייע לקופרמן. בכתב האישום נטען, כי השלושה סיכמו להמציא עדה שתמסור עדות שקרית בבית המשפט ותספק אליבי לקופרמן כדי לחלצו מאשמה.

עו"ד רשקובן וקופרמן פנו, על פי האישום, לאחת מהנשים שהסכימה תחילה לשתף איתם פעולה. עו"ד רשקובן נפגש איתה בבית קפה בתל אביב וכן במשרדו ותדרך אותה בדבר תוכן העדות הכוזבת שעליה למסור לבית המשפט.

נטען, כי כדי להסוות את העובדה שהעדה הובאה ותודרכה ע"י הנאשם או סניגורו, פנו השניים לחוקר יעקב אשל כדי ליצוא מראית עין שקרית לפיה פנו לחוקר פרטי כדי שיאתר עבורם עדה אובייקטיבית שתוכל לתמוך בהגנת הנאשם.

קופרמן ואשל עצורים כעת. עו"ד רשקובן שוחרר ממעצר בשבוע שעבר, למרות העמדתו לדין. הסניגור והנאשמים האחרים מכחישים את המיוחס להם וטוענים כי העדה שלבסוף הפלילה אותם בהדחה לעדות שקר, רקמה נגדם עלילה. משפטם יחל בעוד שבועיים.