סקר: 96% מהקשישים בישראל מאחלים לעצמם בריאות, לעומת 3% המאחלים לעצמם זכייה בלוטו

עוד בסקר, שהזמינה רשת הדיור המוגן "בית בכפר": 73% מהנשאלים סבורים שהקשישים מהווים נכס למדינה, לעומת 10% בלבד שטענו כי הם מהווים נטל

לפי סקר שהזמינה רשת הדיור המוגן "בית בכפר", לרגל יום הקשיש הבינלאומי שצויין ב-1 באוקטובר, רוב הציבור בישראל מעריך ומוקיר את האוכלוסייה המבוגרת בישראל. לשאלה "האם הקשישים בישראל מהווים נטל או נכס על החברה", ענו 73% מהנשאלים כי הקשישים מהווים נכס למדינה, לעומת 10% מהנשאלים שטענו כי הם מהווים נטל ו-17% שהתקשו להביע עמדה.

הסקר נערך על ידי מכון פורי מחקרי שוק ודעת קהל לישראל בקרב 500 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

הנטייה לראות בקשישים נכס עולה ככל שהגיל צעיר יותר וככל שהאדם דתי יותר: 80% מהצעירים בני 18-34 סבורים שהקשיש הוא נכס לחברה בעוד שבקרב בני 65+, 65% סבורים כך. בקרב החרדים 90% סבורים שהקשיש הוא נכס לחברה בעוד ש-65% חושבים כך בקרב החילוניים.

הסקר בדק גם מה מאחלים הקשישים לעצמם, לרגל השנה החדשה. השאיפה לבריאות עולה, כך מסתבר, עם העלייה בגיל (96% בקרב בני 75+ לעומת 70% בקרב בני 65-60), וזאת על חשבון המשאלה לזכות בלוטו ושהשנה החדשה לא תהיה גרועה יותר מהשנה שעברה (3.7% בלבד בקרב בני 75+).