רמלה מבקשת לספח שטחים שמועצת גזר הקצתה לפארק רג"מ

התוכנית להקמת פארק תעשיות רג"מ משתרעת על פני כ-3,000 דונם, בסמוך למפגש הדרכים של כביש 6, דרך 40, כביש 431 ומחלף נשרים

עיריית רמלה דורשת לספח לגבולותיה חלקים משטחי תוכנית פארק תעשיות רג"מ, המצויים ברובם, על פי הסכם שיתוף, בשטחי המועצה האזורית גזר. זו האחרונה מתנגדת לדרישה, בטענה, כי עיריית רמלה "קיבלה הרבה מעבר לחלקה ולתרומתה בפארק המתוכנן".

לטענת מועצת גזר, במהלך שנת 1999 חתמו הרשויות המקומיות על הסכם שיתוף, המגדיר את אופן ההשתתפות בפארק ואת שטחי המקרקעין מתחומה של כל רשות שיועברו לתחומו. הפארק אמור להוות מנוף כלכלי ותעסוקתי לאזור כולו. על פי ההסכם, למרות שכמחצית משטח התוכנית מצוי בשטחה של המועצה האזורית גזר, חלק מההכנסות יחולק שווה בשווה בינה לבין העיר רמלה, ובכלל זה גם תשלומי היטל ההשבחה. כמו כן הוסכם, כי תוקם מנהלת משותפת, בראשות ראש המועצה האזורית גזר, פטר וייס.

התוכנית להקמת פארק תעשיות רג"מ משתרעת על פני כ-3,000 דונם, בסמוך למפגש הדרכים של כביש 6, דרך 40, כביש 431 ומחלף נשרים. התוכנית, אשר אושרה למתן תוקף, קובעת ייעודי קרקע לתעשייה, מלאכה, אחסנה ונועדה לאכלס עד 30 אלף מועסקים.

וייס אומר: "דרישתה של עיריית רמלה לכינון ועדת חקירה לעניין גבולות שטחים היא מקוממת, נגועה בחוסר תום לב קיצוני ואף בלתי מבוססת לגופה. לא היינו מעלים על דעתנו לתרום שטחים ניכרים לטובת הפארק, ולהשקיע מאמצים ניכרים לקידום התוכנית, כאשר בסופו של דבר לא נזכה לראות ממנה פירות. אנו סומכים על משרד הפנים שידחה את דרישת רמלה".

ראש עיריית רמלה, יואל לביא, אומר בתגובה: "אוכלוסיית רמלה מונה כ-70 אלף תושבים, בהם עולים חדשים, בני המגזר הערבי ומגזרים מעוטי יכולת נוספים, הזקוקים לשירותים מוניציפאליים נרחבים, ולכן אנו זקוקים לשטחי תעסוקה מניבי ארנונה. שטחי מועצת גזר אינם נחלת אבות של תושבי גזר בלבד וגם לתושבי רמלה מגיע חלק משטחים אלו. אני חתמתי על הסכם ניהול בכל הנוגע לאזור התעסוקה המתוכנן וחובתי כראש עיר הדואג לבעיות עירו, לפנות לשר הפנים, שמתוקף סמכויותיו ימנה ועדת חקירה לסיפוח שטחים לעיר רמלה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי הנושא ייבדק ע"י הגורמים המקצועיים במשרד, אשר יעבירו המלצתם לשר פורז.