תשובה מעוניין לגייס כמיליארד ש' ממשקיעים מוסדיים ע"י הנפקת אג"ח של אלעד קנדה

כנגד אגרות החוב ישועבדו ההכנסות שמפיקה החברה מהשכרת 14 אלף דירות בקנדה ואשר עומד על 128 מיליון דולר מיליון דולר אמריקאי

קבוצת אלעד קנדה שבשליטת יצחק תשובה ואשר מרכזת את פעילות הנדל"ן שלו בקנדה מתכוונת לגייס כמיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים בארץ באמצעות הנפקה פרטית של אגרות חוב. גיוס ההון יבוצע על ידי הנפקת אגרות חוב צמודות מדד ואגרות חוב צמודות לדולר שיגובו בתזרים מזומנים מדמי שכירות של כ-14 אלף דירות למגורים וכן מתמורה של מכירת דירות נוספות. ההנפקה תובל על ידי חברת פועלים אי.בי.אי.גיוס ההון צפוי להתבצע במספר מנות של כמה מאות מיליוני שקלים בכל פעם. אגרות החוב צפויות לקבל דירוג של A עד AA מחברות הדירוג המקומיות.

מדובר בנכסים המאופיינים בתפוסה גבוהה של כ-98% לתקופות ארוכות.שווי הנכסים שיאוגחו מוערך ביותר ממיליארד דולר קנדי שהם כ-880 מיליון דולר אמריקאי וההכנסות משכר דירה שמפיקים נכסים אלו עומדות על 160 מיליון דורל קנדי שהם 128 מיליון דולר אמריקאי. הרווח התפעולי שמופק מנכסים אלו עומד על 85 מיליון דולר קנדי שהם 68 מיליון דולר אמריקאי. קרן אגרות החוב תיפרע החל מהשנה הראשונה ולמשך 15 שנה ממועד הגיוס עם מח"מ של כ-7 שנים. הריבית על אגרות החוב תשולם מדי שישה חודשים.

קבוצת אלעד קנדה נחשבת לאחת משלוש החברות הגדולות והמובילות בתחום הנדל"ן למגורים במונטריאול ובטורנטו. נכסי החברה כוללים כ-20 אלף דירות למגורים וכ-2 מילייון מ"ר של שטחים ציבוריים ומסחריים.