ביהמ"ש אישר הקמת 222 יח"ד במתחם ארזה ליד מוצא עלית

השופטת יהודית צור קובעת בפסק הדין, כי רשויות התכנון שאישרו את התוכנית קיימו דיון ממצה ומקצועי, ודנו בהרחבה בכל היבטי התוכנית והחלטתם לאישורה היא מאוזנת ומקצועית.

בית המשפט אישר את תוכנית מתחם ארזה, להקמת 222 יחידות דיור בסמוך למוצא עלית. השופטת יהודית צור דחתה עתירתם של ועד היישוב מוצא עלית, שביקש לבטל את אישור התוכנית.

צור קובעת בפסק הדין, כי רשויות התכנון שאישרו את התוכנית קיימו דיון ממצה ומקצועי, ודנו בהרחבה בכל היבטי התוכנית והחלטתם לאישורה היא מאוזנת ומקצועית.

תוכנית מתחם ארזה משתרעת על שטח של 56 דונם, ומבקשת להקים שכונת מגורים בסמיכות ליישוב מוצא עלית. ייעודה המקורי של התוכנית היה מיועד למלונאות, אך הוא שונה למגורים.

על-פי התוכנית המאושרת, גובה הבנייה לא יעלה על 3 קומות. פסק הדין ניתן בעתירה שהגיש ועד היישוב באמצעות עו"ד נעמי וייל, שביקשה לבטל את אישור התוכנית.

העותרים טענו בין היתר, כי הגדרת ייעוד השטח כשטח עירוני היא הגדרה שגויה. בנוסף טענו, כי התוכנית הינה מחוץ לגבולות המוניציפאליים של היישובים הסמוכים (מוצא ומבשרת ציון). כן נטען, כי לא ניתנו פתרונות הולמים לדרכי גישה ותחבורה, לתשתיות הביוב ולפגיעה הנופית.

צור בהחלטתה דוחה את טענות העותרים וקובעת, כי ההגבלות שמבקשים העותרים להחיל על מתחם ארזה אינן נובעות מהגדרת ייעודי הקרקע לפי תוכנית המתאר המחוזית, המבחינה בבירור בין השטח החקלאי שבו נמצא היישוב מוצא עלית לבין השטח העירוני שבו נמצא מתחם ארזה. עוד היא קובעת, כי האבחנה בין השיוך התכנוני לבין השיוך המוניציפאלי בה נקטו ועדות התכנון היא נכונה.

רשויות התכנון, לדבריה, פעלו בדרך מקצועית, והתוכנית המאוזנת מביאה בחשבון את השיקולים השונים הנדרשים לאישור התוכנית, ביניהם ערך הנופים וההיסטוריה של המתחם, מיקומו, תשתית הביוב ודרכי הגישה, ועל כן יש לדחות את העתירה. ועד היישוב חויב בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.