ממציא שיטת הקירטונג טוען לתרגיל "עוקץ" של קבוצת שמר-איזוקל

אליהו מימון, הבעלים והמנהל של חברת קירטונג 2001 וממציאה של שיטת הקירטונג, טוען בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי חברות איזוקל מבנים ושמר פלוס שירותים מרכזיים (קבוצת שמר-איזוקל) ביצעו כלפיו תרגיל "עוקץ" לגזילת שיטת הקירטונג.

על פי כתב התביעה, מימון פיתח שיטה חדשנית לייצור קירות מתועשים, המזרזת ומוזילה את עלויות הבנייה ליחידת מגורים. לדברי מימון, השקעותיו לפיתוח השיטה, בהגנתה ובשיווקה מסתכמים עד כה ב-3.5 מיליון שקל. לדבריו, רישומו של הפטנט בישראל טרם הסתיים, אך הוא לקראת השלמתו.

לדבריו, המוניטין של השיטה הופץ בענף הבנייה, וכך ככל הנראה הגיע גם לידיעת איזוקל מבנים ובעליה יניב ומרמלשטיין וארז וילוז`ני, וכן לשמר פלוס שירותים מרכזיים ובעליה זאב יעקובוביץ`. לדבריו, אלה חמדו את השיטה לעצמם וביקשו לאמצם לחיקם ללא שישקיעו בכך כספים.

לטענת מימון, באמצעות עוה"ד יוסי ליבנה ועפרה אטיאס, במסווה של שיתוף פעולה וניהול מו"מ לרכישת הזכויות הבלעדיות בייצור ושיווק מוצרי הקירטונג, עסקו הנתבעים באיסוף מידע עיסקי-סודי, הנוגע לשיטה. וזאת, תוך ביצוע הכנות להקמת מערך ייצור עצמאי לקירות השיטה החדשנית שפותחה, לרבות מכירת זיכיונות בתחום זה לצדדים שלישיים.

לדברי מימון, הנתבעים פונים ללקוחותיו ומציעים להם מכירה של קירות דוגמת הקירטונג המיוצרים על ידו. מערך הייצור המתחרה, שהוקם על ידי הנתבעים, פועל ב"מלוא הקיטור" והם אף הספיקו להתקשר בהסכמים עם צדדים שלישיים.

עוד נאמר בתביעה, כי הנתבעים מציגים בפני הלקוחות מצג מטעה וכוזב בנוגע לאישורים על תקינות השימוש בקירות לבנייה המיוצרים על ידם, אישורים המופנים לחברת קירטונג ולא לנתבעים.

מימון ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע, האוסר על קבוצת שמר-איזוקל לייצר ולשווק קירות מתועשים, המיוצרים בשיטת הקירטונג. כן הוא מבקש הגשת דו"ח הנוגע להכנסותיהם מייצור והפצת הקירות ודו"ח הנוגע להתקשרויות שביצעו עם צדדים שלישיים.

בתביעה נאמר, כי בשלב זה הועמד סכום הפיצוי על 300 אלף שקל, אולם התובע שומר לעצמו לתקן את סכום הפיצויים עם גיבוש נזקיו במלואם.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2373/04).