הצעת חוק: אישי ציבור לשעבר המחויבים באבטחה בעת שהותם בחו"ל יממנו מכיסם את עלות אבטחתם

הצעת החוק אינה חלה על שהותם בחו"ל בשליחויות המדינה והמוסדות הלאומיים

אישי ציבור לשעבר המחויבים באבטחה בעת שהותם בחו"ל יממנו מכיסם את עלות אבטחתם בנסיעותיהם הפרטיות לצרכים עסקיים ואחרים - כך על פי הצעת חוק פרטית שהניח היום (ד`) על שולחן הכנסת חבר ועדת הכספים ח"כ חיים כץ (ליכוד).

הצעת החוק אינה חלה על שהותם בחו"ל בשליחויות המדינה והמוסדות הלאומיים. על פי ההצעה, המדינה תממן להם אבטחה רק למשך 21 ימי שהות שנתיים בחו"ל לצרכים פרטיים, בעיקר לנופש, וכל השאר הם יממנו באופן אישי. כץ מבקש לתקן בהצעתו את המצב הקיים לפיה נדרשת ועדת הכספים להגדיל לעיתים דחופות את תקציב האבטחה של אישי הציבור לשעבר בעת שהותם בחו"ל לצרכיהם הפרטיים. זאת כפי שהיה אתמול כשהוועדה נדרשה להגדיל בחצי מיליון שקל את תקציב האבטחה של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. תקציב האבטחה של ברק עומד עכשיו על 1.9 מיליון שקל בשנה.

נציג האוצר הסביר כי התוספת נדרשת עקב נסיעותיו הדחופות של ברק לחו"ל והשב"כ אשר נושא בעלות האבטחה נדרש לממן את התוספת מתקציבו והוא מבקש להחזיר לעצמו את הכסף.

חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על המצב הקיים אולם נאלצו לאשר את התוספת כדי לא להכביד על השב"כ. עם זאת קבעו כי ועדת המשנה המיוחדת לנושאים חסויים תדון על מימון אבטחת האישים עם ראש השב"כ בישיבה מיוחדת בשבוע שעבר.

ח"כ כץ שלא נכח בהצבעה אמר היום: "קשה להבין כיצד המדינה שמבצעת קיצוצים כל כך כואבים ממשיכה לממן במיליוני שקלים את אבטחת נסיעותיו הפרטיות של אהוד ברק שכל תכליתן היא עשיית כסף רב לכיסו הפרטי. אי לכך ברק כמו אישים אחרים הדומים לו הם שצריכים לממן את עלויות האבטחה העיקריות ולא אזרחי המדינה".