תמריץ חיובי: מיליון שקל עבור כל חודש הקדמה בסגירה הפיננסית בכביש 431

התמריץ, אותו נותנת המדינה לראשונה לזכייני תשתית, מוגבל ל-4 מ' ש'; תגן על הלוואות בחו"ל

המדינה תשלם מיליון שקל לכל חודש הקדמה בסגירה הפיננסית בפרויקט כביש 431. כך נודע ל"גלובס". ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל באוצר, צביקה חלמיש, אישרה לאחרונה תוכנית לפיה הזכיין שייבחר להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 431, יקבל מיליון שקל עבור כל חודש הקדמה מול הלו"ז לסגירה הפיננסית. זו היא הפעם הראשונה בה המדינה נותנת תמריצים לפרויקטים בשיתוף הסקטור הפרטי.

הלו"ז לסגירה הפיננסית אותו קבעה הוועדה הוא 10 חודשים מיום חתימה על הסכם הזיכיון. על-פי הערכות של משרד האוצר ניתן לסגור את העסקה הפיננסית בתוך שמונה חודשים. בכל מקרה מוגבל התמריץ להקדמה של עד 4 חודשים - תשלום מקסימלי של 4 מיליון שקל לזכיין.

עוד נודע, כי במסגרת התמריצים שמנסה האוצר לגבש כדי להקל על הליך הסגירה הפיננסית.

לדברי חלמיש, התועלת שתצמח למשק גבוהה מהעלות שבמתן התמריצים. "התועלת הכלכלית החודשית למשק מהפעלת הכביש נאמדת ב-15 מיליון שקל", אמר.

לעניין ההגנות על הלוואות במט"ח אומר חלמיש: "משרד האוצר מנסה למצוא מנגנון שייתן תועלת אמיתית על הלוואה מחו"ל, בנק זר יכול לגייס מימון במט"ח זול יותר, אני נותן הגנה על הלוואה דולרית ומקבל בשורה התחתונה מימון זול יותר".

באוצר מנסים לשחרר את "צוואר הבקבוק" בסגירות הפיננסיות הנגרמות מהעדר עניין של בנקים זרים והימצאותם של רק שני שחקנים בזירה המקומית - בנק הפועלים ובנק לאומי.

פרויקט כביש 431 ממערב ראשל"צ דרך רמלה, לוד והסביבה קודם בשיטת ה-P.F.I - הזכיין מחזיק ומתפעל את הכביש למשך 25 שנה. עלות הפרויקט 1.4 מיליון שקל.

ארבע קבוצות עברו את שלב המיון המוקדם במכרז: שפיר הנדסה, בשותפות עם גמול אחזקות אנרגיה; אשטרום בשיתוף סולל בונה; שיכון ובינוי חברת א. ארנסון והאחים רויכמן; הקבוצה הרביעית כוללת את דניה סיבוב והחברה הקנדית אייקון.

התפלגות