האטה בגידול בייצור התעשייתי ביוני-אוגוסט: עלה ב-4% בלבד

בחודשים מארס-מאי נרשמה עלייה של 7% בקצב שנתי; מספר השכירים עלה ב-0.8% בלבד

התמתנות מסוימת בפעילות במשק. הייצור התעשייתי עלה בחודשים יוני-אוגוסט, הנתון האחרון הידוע, בקצב שנתי של 4% בלבד, לעומת עלייה מהירה יותר של 7% בשלושת החודשים הקודמים, מארס-מאי. כך מסרה היום (א`) הלמ"ס. באוגוסט עלה הייצור התעשייתי ב-0.8%, לאחר ירידה של 1.7% ביולי.

מספר השכירים בתעשייה ביוני-אוגוסט עלה בשיעור מתון של 0.8% בלבד בחישוב שנתי, לעומת עלייה של 3% קודם לכן. מספר שעות העבודה למעשה במפעלי התעשייה עלה ביוני-אוגוסט ב-1.3% בשיעור שנתי, כמחצית משיעור העלייה במארס-מאי.

היקף הפעילות בענפי היי-טק המובילים, כולל ענפי אלקטרוניקה, כלי טייס ותרופות, עלה ביוני-אוגוסט בקצב שנתי של 10.6%, לעומת עלייה של 17.4% בשלושת החודשים הקודמים. יצוא ענפי ההיי-טק המובילים עלה ב-11% בחישוב שנתי, לעומת עלייה מהירה של 27% במארס-מאי. מספר השכירים בענפי ההיי-טק עלה בתקופה זו ב-6.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 7.6% קודם לכן.

בתעשיות טכנולוגיה מעורבת-עילית נרשמה ביוני-אוגוסט ירידה בקצב שנתי של 4.2% בהיקף הפעילות, בהמשך לירידה של 3.8% קודם לכן. מספר השכירים בתעשיות טכנולוגיה מעורבת-עילית ירד ב-1% בחישוב שנתי.

הייצור התעשייתי בענפי טכנולוגיה מעורבת-מסורתית (גומי ופלסטיקה, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת) עלה ב-2.9% בחישוב שנתי, כמו במארס-מאי. מספר השכירים בענפים האלו עלה ב-2.8%.

בתעשיות טכנולוגיה מסורתית, כולל ענפי מזון, משקאות, טקסטיל, הלבשה ומוצרי עור והנעלה, נרשמה ירידה ביוני-אוגוסט בקצב שנתי של 2.9%, בהמשך לירידה של 0.8% קודם לכן. מספר השכירים בענפים אלו ירד ב-2%.