המדינה השלימה גיוס של עוד 750 מיליון דולר מכספי הערבויות

מדובר בגיוס איגרות חוב ל-20 שנה בערבות ממשלת ארה"ב. הגיוס נועד בין השאר למימון הגירעון התקציבי ולהקלה על שוק ההון המקומי

המדינה השלימה לפני דקות אחדות גיוס של עוד 750 מיליון דולר מכספי הערבויות האמריקניות.

מדובר בגיוס איגרות חוב ל-20 שנה בערבות ממשלת ארה"ב. הגיוס נועד בין השאר למימון הגירעון התקציבי ולהקלה על שוק ההון המקומי.

בשעת ההנפקה נמכרה אג"ח של ממשלת ארה"ב לתקופה דומה בשיעור של 4.86%.

לבקשת החתם הזוכה המרווח והתשואה המדויקים שבה הזוכה רכש את האג"ח יפורסמו ביום א' הקרוב על מנת לאפשר לחתם המוביל לשווק את ההנפקה בצורה מוצלחת ויעילה. עם זאת, כבר עתה ניתן לומר כי הנפקה זו הצטיינה בתשואה הנמוכה ביותר (המחיר הטוב ביותר) ובמרווח הטוב ביותר בהשוואה ליתר ההנפקות אשר הוביל אגף החשב הכללי תחת תוכנית הערבויות הנוכחית.

בהנפקה זכה בית ההשקעות Merrill Lynch שנתן את ההצעה התחרותית ביותר. ההנפקה התבצעה בדרך של מכרז בין 13 בתי השקעות שהתחרו על התשואה. כל 13 בתי ההשקעות הגישו הצעות תחרותיות כאשר Merrill Lynch זכה במכרז בהציעו את ההצעה הטובה ביותר. באגף החשב הכללי הביעו שביעות רצון רבה מתוצאות ההנפקה.

הצלחת הנפקה זו נתמכת בין היתר גם ע"י התשואות הנמוכות השוררות כיום בשוק האג"ח בארה"ב. תשואות נמוכות אלה היוו אף הן שיקול בהחלטת החשב הכללי לבצע את ההנפקה בהקדם המרבי ובכך להוזיל את עלות הגיוס באופן משמעותי.

הנפקה זו הנה ההנפקה השלישית של יחידת ניהול החוב הממשלתי בחו"ל לשנת 2004. הנפקה זו מצטרפת להנפקת האג"ח המגובה בערבות ממשלת ארה"ב בסך 1 מיליארד דולר שבוצעה בחודש אפריל, ולהנפקה ללא ערבות ארה"ב בסך 500 מיליון דולר שבוצעה בסוף חודש פברואר.