בראל לביה"ד: לאסור על אולמרט לפטר אותי; מטרתו לשלוט ברשות השידור

מנכ"ל רשות השידור פנה לביה"ד לעבודה בבקשה שיוציא צו מניעה שיאסור על אולמרט לפטר אותו

מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל, עתר היום (ג`) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה להוציא צו מניעה, שיאסור על השר הממונה על רשות השידור, אהוד אולמרט, לפטרו.

בבקשה טוען בראל, באמצעות עו"ד יוסף ארנון, כי אולמרט החליט על הפיטורין משיקולים פוליטיים פסולים ותוך ניסיון למנות מקורב במטרה לשלוט שליטה מוחלטת ברשות השידור - לרבות על תכניה ושידוריה. בראל מציין, כי אולמרט ניסה בעבר להתערב בתכני הכתבות המשודרות וכי הוא צפוי לעשות כך גם בעתיד.

בראל עובד ברשות השידור יותר מ-47 שנים. ביוני 2002 מונה למנכ"ל הרשות וחוזה העסקתו צפוי להסתיים ביוני 2007. בראל מציין, כי ההודעה על פיטוריו נודעה לו דרך התקשורת, שם הודיע אולמרט על כוונתו להפסיק את עבודתו ברשות.

בראל טוען, כי החלטתו של אולמרט נעשתה שלא כחוק, כיוון שלא התקיים הליך שימוע הוגן וצודק. לדבריו, אולמרט פסול בכל מקרה מלקיים הליך שימוע בעניינו, כיוון שהוא משוחד בדעתו, מעורב אישית בנעשה ברשות השידור ודעתו נחושה מיום כניסתו לתפקיד להדיח את בראל מתפקידו.

עוד לטענת בראל, גם אם ישנם כשלים בפעולת רשות השידור הם נובעים בראש ובראשונה ובחלקם הגדול ממחדליו של אולמרט עצמו.

לדברי בראל, אולמרט מערים קשיים על פעולות רשות השידור, בין היתר על מנת ליצור מצב שיצדיק לכאורה את החלפתו של בראל במינוי מקורבו. בין מחדליו של אולמרט הוא מציין הימנעות למנות את הוועד המנהל של רשות השידור. לדבריו, אולמרט נמנע מלמנות חברים למליאת רשות השידור ונמנע אף מלהגיש את תקציב רשות השידור לשנת 2004 לאישור הממשלה.

בראל מציין בבקשתו, כי נכנס לתפקידו כמנכ"ל הרשות בתקופה בה היתה הרשות במשבר כספי וניהולי קשה ביותר. בהנהגתו הגיעה וממשיכה הרשות להגיע להישגים ולהתייעל, והגיעה אף לעודף תקציבי בשנת 2003 - זו הפעם הראשונה זה שנים.

בראל טוען, כי החלטתו של אולמרט, עליה הודיע במסיבת עיתונאים ב-1 בנובמבר, מנוגדת לחוק, נובעת מחוסר תום לב ושיקולים זרים ואינטרסים פוליטיים צרים ופסולים.

בראל מבקש מבית הדין להוציא צו מניעה, שיאסור על פיטוריו. לדבריו, אם לא יינתן צו, תיגרם לו פגיעה ישירה ובלתי נמנעת במעמדו ובשמו. בראל מבקש מבית הדין להביא בחשבון גם את האינטרס הציבורי. וזאת, בשל החשש שרשות השידור תאבד מעצמאותה. בראל מציין, כי מעולם לא הודח מנכ"ל ברשות השידור. (בש"א 16964/04).