ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה מתנגדים לביטול הפטור ממס הכנסה על פיצויי פרישה בסך 9,980 ש' לשנת עבודה

תוקף הפטור הוא עד סוף השנה, ולפי הצעת האוצר בחוק ההסדרים הוא לא יחול על שנת עבודה מ-2005 ומעלה

בוועדת הכספים התגבשה חזית המורכבת מנציגי הקואליציה והאופוזיציה, שמתנגדת להצעת האוצר בחוק ההסדרים לבטל את הפטור ממס הכנסה על פיצויי פרישה מעבודה בשיעור 9,980 שקל לכל שנת עבודה. תוקף הפטור הוא עד סוף השנה, והוא לא יחול על שנת עבודה מ-2005 ומעלה.

יו"ר מרכז הקואליציה בוועדה, ח"כ דניאל בנלולו (ליכוד), הודיע על התנגדותו להצעה, כמו גם על כל הצעה של האוצר לפגוע בשכירים או בשכבות החלשות. לצדו של בנלולו התייצבו נציגי הליכוד בוועדה, ח"כים רוחמה אברהם, איוב קרא וחיים כץ, שכבר התריע על כך בפגישה שהיתה לו אתמול עם ראש הממשלה שרון.

כץ הודיע כי יתנגד לאישור התקציב בחוק ההסדרים בקריאה ראשונה, אם לא יקבל הבטחה להוציא מהחוק את ביטול הפטור לפני הקריאה השנייה והשלישית. כץ אמר כי מדובר בהצעה מטופשת ולא הוגנת ממדרגה ראשונה, בשעה שמפריטים חברות ממשלתיות וגוברים גלי הפיטורים.

יו"ר ועדת המשנה למסים, ח"כ אהוד רצאבי (שינוי), אמר כי סיעתו לא תתמוך בחוק ההסדרים בקריאה השנייה והשלישית, אם ביטול הפטור על הפיצויים לא יוצא מחוק ההסדרים. רצאבי כבר הזהיר את האוצר נגד ביטול הפטור, כשפורסם לראשונה על כוונה זו לפני חודשיים. רצאבי טוען כי ביטול הפטור יהווה פגיעה נוספת במעמד הביניים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), סירב להביע דיעה. הוא אמר כי יש לו מה להעיר על הצעות לא מעטות של האוצר בחוק, אבל יעשה זאת רק אחרי הקריאה הראשונה, במסגרת הוועדה שהוקמה בליכוד בראשותו לתקן את חוק ההסדרים.

התאגדות סיעות האופוזיציה להצעות האוצר ידועה מראש, וח"כ אברהם שוחט (עבודה) תקף את כוונת האוצר לפגוע באחת הזכויות החשובות של העובדים, המאפשרת למפוטרים לפרוש בכבוד ולפתוח דף חדש בחייהם.