המדינה מבקשת לדחות על הסף את בקשת מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל למנוע את פיטוריו

דוחה את טענת בראל לפיה אולמרט פסול מלהחליט על פיטוריו, וטוענת כי בראל מנסה למשוך זמן ולעכב את הדיון בעניינו

המדינה מבקשת לדחות על הסף את בקשתו של יוסף בראל, מנכ"ל רשות השידור, למנוע את פיטוריו. לטענת המדינה, באמצעות עו"ד רוקסנה שרמן, בראל מנסה בכל כוחו למשוך זמן ולהביא לעיכוב ההליכים המתקיימים בעניינו ולמניעת דיון ענייני בסוגיית תפקודו כמנכ"ל רשות השידור ובשאלת העברתו מתפקידו.

עמדת המדינה, כפי שהוגשה היום בדיון שהתקיים היום בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, היא כי ההליך שהגיש בראל הוא הליך סרק חסר כל בסיס משפטי. בראל מנגד, באמצעות עו"ד יוסף ארנון ואמיר שלום, טוען כי אולמרט אינו יכול להיות זה שיחליט בנושא פיטוריו, וזאת בשל היותו מעורב בעניין. לטענתו, אולמרט מעורב ברמה כזו שמרגע שנכנס לתפקידו, החליט לפטר את המנכ"ל.

לטענת בראל, אולמרט מתערב גם באיוש משרות ניהול בכירות ברשות השידור. כך לדוגמה הפעיל לחץ אדיר על בראל לגבי מינוי מנהל הטלוויזיה. לדברי עורכי הדין של בראל, המעורבות הפוליטית בפיטורים ובהדחתו של מנכ"ל רשות השידור היא מאוד מסוכנת: "יש לנו רק ערוץ אחד ממלכתי, ואם הפוליטיקאים יוכלו לשים ידם החמדנית והארוכה בתוך השידור בצורה כזו במינויים ובפיטורים, לאן אנו נגיע".

המדינה בתגובתה טענה, כי מהלכים שעשה בראל בתפקידו כמנכ"ל הרשות נבעו במקרים רבים מתוך שיקולים לא ענייניים, במינהל לא תקין ומתוך קרבה לפוליטיקאים. המדינה סבורה כי אולמרט אינו נגוע: "למה הוא נגוע? כי הוא כבר גיבש כוונה לפטר. יש לו תשתית עובדתית ובגלל זה הוא נגוע. לא יעלה על הדעת שטענה כזו תתקבל". (בש"א 169/94).