אפריקה ישראל זכתה במכרז להקמה והפעלה של מספנה בנמיביה בהשקעה של 10 מ' ד'

חלקה של אפריקs ה בפרויקט ה-BOT עומד על 42.5% * הפרויקט צפוי להניב לאפריקה ישראל הכנסות של 4 מיליון דולר בשנה הראשונה ושל 30 מיליון דולר בין השנה השנייה לעשירית

בחגיגות שבעים השנה להיווסדה של חברת אפריקה ישראל הצהירו בעל השליטה, לב לבייב, ומנכ"לה, פיני כהן, על משא ומתן המתנהל בימים אלה לכניסה לפרויקט BOT בנמיביה, לבניית משרדי הממשלה בהיקף של 50 מיליון דולר.

משא ומתן זה עדיין מתנהל, אך בינתיים מפתיעה אפריקה ישראל בהודעה על פרויקט אחר בנמיביה: היום הודיעה אפריקה ישראל על כך שזכתה ביחד עם חברת מספנות דרום אפריקנית במכרז להקמה והפעלה של מספנה בנמל וולפיס ביי.

היקף הפרויקט עומד על כ-10 מיליון דולר בלבד והוא כולל: הגדלה של שטחי בידוק לאוניות, הקמת בתי מלאכה והכשרת כוח אדם מקצועי לביצוע תחזוקה שוטפת ותיקוני האניות.

אפריקה ישראל תחזיק ב-42.5% מהפרויקט וגם החברה הדרום אפריקנית תחזיק בשיעור זהה. רשות הנמלים של נמיביה תחזיק בכ-5% וחברת הנדסה מקומית תחזיק ב-10% הנותרים.

הפרויקט צפוי להניב הכנסות בהיקף של 4 מיליון דולר בשנה הראשונה לאחר הקמתו.

מהשנה השנייה ועד העשירית צפוי הפרויקט להניב הכנסות של 30 מיליון דולר. משך הפרויקט הנו 25 שנה.

זהו הפרויקט הראשון של אפריקה ישראל שיוצא לדרך בנמיביה. הערך המוסף של אפריקה ישראל בפרויקט מסוג זה הוא בידע הניהולי ובהשקעה הפיננסית שהיא מביאה עימה.

הפרויקט הבא שמתכונן במדינה זו הוא, כאמור, פרויקט בניית המשרדים הממשלתיים. לא מן הנמנע, כי הזכייה בפרויקט המספנות תקדם את המשא והמתן המתנהל לגבי פרויקט המשרדים הממשלתיים, שאמורים להתפרס על פני שטח של 20 אלף מ"ר. *