ארה"ב: השקעה בנדל"ן דרך חברות קמעונאיות? המומחים חלוקים

הויכוח עלה לאחר שחברת נדל"ן בארה"ב הודיעה שתגדיל אחזקתה בקמעונאית סירס

האם ההשקעה בחברות קמעונאיות חושפת את המשקיע לתנודות שוק הנדל"ן? בשאלה זו דנים לאחרונה הכלכלנים בארה"ב.

האנליסט ג'ורג' סטרצ'ן מבית ההשקעות גולדמן זאקס, הוציא בשבוע שעבר מסמך ללקוחותיו, בו הוא מייעץ להם שלא לקנות מניות של חברות קמעונאיות רק בשל ערך נכסי הנדל"ן שלהן.

המסמך הגיע מספר ימים לאחר שחברת הנדל"ן Vornado Realty Trust הודיעה כי תגדיל את אחזקתה ברשת הקמעונאות סירס, בתקווה כי מכירתם העתידית של נכסי הנדל"ן שלה, תזניק את שווייה.

"השוק אינו רציונלי", כותב סטרצ'ן ללקוחותיו, "בשנות ה-80 אנשים קנו מניות של רשתות קמעונאות עקב בועת הנדל"ן, ובשנות ה-90 קנו מניות קמעונאות עקב בועת האינטרנט, שני מהלכים שהתגלו כמוטעים. אנחנו לא ממליצים למשקיעים לנקוט בדרך זו".

בניגוד סטרצ'ן, אנליסטים אחרים חושבים שנכסי הנדל"ן של הרשתות הקמעונאיות הן ערך מוסף אשר אינו מתומחר כראוי.

אלו ממליצים למשקיעים לבחון השקעה בחברות אשר עתידות לממש את נכסי הנדל"ן שברשותן, לצורך הצפת ערך.