בבלוך רוטשטיין לא שמעו ש-2004 היא אחת השנים הטובות לברוקרים הפרטיים

החברה רשמה הפסד תפעולי של חצי מיליון שקל מתחילת השנה * מחזור ההכנסות עלה ב-23%

בעוד חברות הברוקרים הפרטיות מדברות על גידול בהכנסות וברווחים, בעיקר בשל ההתעוררות שאפיינה את שוק ההון בחודשים הראשונים של השנה, "מצליחה" חברת הברוקרים החיפאית הקטנה, בלוך רוטשטיין , להציג הפסד תפעולי.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה בלוך רוטשטיין, בבעלות גדעון בלוך ואריק רוטשטיין, גידול של 23% במחזור ההכנסות לרמה של 4.6 מיליון שקל. במקביל לגידול בהכנסות, גדלו גם הוצאות השיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של החברה לרמה של 5.1 מיליון שקל, גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גידול זה הביא את החברה להפסד תפעולי של כחצי מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ללא רווחי מימון בהיקף של 955 אלף שקל, שהעבירו את החברה לרווח נקי של 86 אלף שקל, הייתה החברה רושמת הפסד גם בשורה התחתונה. כל זה, נזכיר, באחת מהשנים היותר מוצלחות שעברו על הברוקרים הפרטיים.

בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות על בסיס תשעת החודשים הראשונים של השנה, מיוחס לעלייה בהיקף ההכנסות מקרנות נאמנות ומניהול קופות גמל בהיקף של 350 אלף שקל וכן מעלייה בהכנסות מניהול תיקי השקעות, בהיקף של 730 אלף שקל. מנגד נרשמה ירידה ברווחים מניהול ניירות ערך סחירים בהיקף של 200 אלף שקל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם השורה העליונה לא נראתה טוב ברבעון השלישי והחברה הציגה בה ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ההפסד התפעולי יותר מהוכפל ועמד על 380 אלף שקל ובשורה התחתונה "הצליחה" בלוך רוטשטיין לרשום הפסד של 177 אלף שקל. תירוצים כמובן לא חסר. בלוך רוטשטיין אמנם לא מייחסת את הירידה במחזור ההכנסות שלה לירידות בשווקים באופן ישיר, אך מי שקורא את הדו"ח הכספי של החברה לא יכול שלא לקשר בין הביצועים הדלים של החברה לבין מצב השוק.

הנה מה שכותבת בלוך רוטשטיין בדו"חותיה: "ברבעון השלישי של השנה ירד מדד הדאו ג'ונס בכ-3.4%, מדד הנאסד"ק ירד ברבעון השלישי בכ-7.4%, מדד המעו"ף ירד בכ-4.8% ומדד תל אביב 100 ירד בכ-6.2%". מצב השווקים השפיע גם על חברות הברוקרים האחרות ברבעון השלישי, אך הן לא דיווחו על מעבר להפסד, כפי שקרה בבלוך רוטשטיין.

אחד מהחסמים של החברה להשיג רווח תפעולי מינימלי, הוא הסכמי השכר השערורייתיים של המנכ"לים המשותפים, גדעון בלוך ואריק רוטשטיין. על פי ההסכמים של החברה עם השניים, עומד שכרם המשותף על כ-130 אלף שקל בחודש שהם כ-1.5 מיליון שקל בשנה, כך ששכר שני המנכ"לים עשוי להוות 20%-25% מסך הכנסות החברה בשנת 2004. אין פלא שהחברה, שהונפקה בשנת 2000 עם מחזור הכנסות של 22 מיליון שקל בשנה וחוזי ההעסקה שמנים לבעליה, שכחה לבצע התאמה לרמת ההכנסות הנוכחית שלה.