מבקר המדינה חוקר מינויים פוליטיים של ישראל כץ במשרד החקלאות

חלק מהנושאים הנחקרים קשורים לשינויים שהוביל כץ באמצעות חוק ההסדרים במועצות הייצור החקלאיות

משרד מבקר המדינה מנהל בשבועות האחרונים חקירות בדבר חשדות לעשרות מינויים פוליטיים ומינהל לא תקין במשרד החקלאות, מועצת הלול ומועצת הצמחים. כך נודע ל"גלובס".

החשדות הנחקרים נוגעים לפרשיות שונות שהחלו עם כניסתו של שר החקלאות, ישראל כץ, לתפקידו. החקירות החלו בעקבות מידע רב שהגיע למשרד המבקר מגורמים רבים במערכת החקלאית.

חלק מהנושאים הנחקרים קשורים לשינויים שהוביל כץ באמצעות חוק ההסדרים במועצות הייצור החקלאיות. השינויים העיקריים היו: איחוד מועצות הייצור הצמחיות (ירקות, פירות, פרחים ופרי הדר) והקמת מועצה מאוחדת בשם "מועצת הצמחים", שבה מינה כץ כמנכ"ל את מקורבו, איש מרכז הליכוד, מיכאל אילון.

שינוי מהותי נוסף נעשה במועצת הלול, שבה מינה כץ את מקורבו, איש המרכז מרדכי הלפרין, כממונה על רה-ארגון.

אחת הפרשיות הנחקרות נוגעות לתנאי העסקתו של מרדכי הלפרין במועצת הלול, שבה הוא מועסק באמצעות חשבוניות של חברת "מוטל מירון", הנמצאת בבעלות משפחתו. בנושא זה התערב גם הממונה על השכר באוצר, אשר ביקש ממועצת הלול לקבל מידע על תנאי ההעסקה, אך הם לא נמסרו.

פרשה נוספת הנמצאת בבדיקה נוגעת לעשרות מינויים פוליטיים שנעשו ברשות לפיקוח חקלאי, שבה נקלטו בעבודה 16 פעילי ליכוד. יועץ התקשורת של השר כץ מסר בתגובה, כי "השר מעולם לא טיפל ואינו מטפל בנושאים אלה".

בתוך כך נודע ל"גלובס", כי רשות החברות הממשלתיות מחייבת את מנכ"ל מועצת הצמחים אילון למסור לארגון מגדלי הירקות מידע על כישוריו, כפי נמסרו לוועדת רביבי.

ממכתב ששלחה הרשות לאילון ולעו"ד אלעד שאול ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן עולה, כי הרשות פנתה לאילון לקבלת החומר הרלבנטי עוד בחודש אוקטובר, אך אילון סרב למסור את המידע, למעט פרטים בודדים. זאת, בטענה שהדבר פוגע בפרטיותו. הרשות דוחה את טענת אילון וטוענת, כי יש בנושא עניין ציבורי. עם זאת, איפשרה הרשות לאילון לערער על ההחלטה.

יועץ התקשורת של השר כץ מסר בתגובה לשאלות שהופנו אליו, כי "השר מעולם לא טיפל ואינו מטפל בנושאים אלה".