הות"ל: לקדם קו הרכבת עכו-כרמיאל; כביש מס' 9 הועבר לאישור הממשלה

לטענתה, חיבור הגליל אל חיפה והמרכז הוא ראוי; ההשקעה בפרויקטים - מאות מיליוני שקלים

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, בראשות האדריכל שמאי אסיף, החליטה לקדם מיד את פרויקט קו הרכבת עכו-כרמיאל בהשקעה של מאות מיליוני שקל.

הוועדה קבעה, כי "חיבור מרכז הגליל אל מטרופולין חיפה ולמרכז הארץ, באמצעות התוויית מסילת ברזל, הוא מטרה ראויה לקידום מיידי". הוועדה החליטה להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

הוועדה השתכנעה, כי ננקטו מירב האמצעים למיזעור ההשלכות השליליות של התוכנית על סביבתה. הוועדה התרשמה, כי יש רצון מצד עיריית עכו לפתח פארק עירוני בצמוד לנחל החילזון, שבסמוך לתוואי הרכבת, וממליצה למתן את המפגש בין הנחל לבין הכביש והמסילה.

הוועדה ממליצה לכלול בתוכנית הסטה צפונה של נחל החילזון תוך יצירת נחל רחב ומתפתל המתאים לפארק עירוני.

הוועדה הודיעה, כי היא מקבלת את הערת מתכנן מחוז חיפה ונציבות המים ביחס לרוחב הנדרש של הנחלים העוברים בסמוך לתוואי הרכבת - נעמן וחילזון, כדי למנוע הצפות.

הות"ל החליטה בנוסף להעביר לאישור הממשלה את סלילתו של כביש מספר 9. מדובר בדרך מהירה עם מחלפים, בין כביש 444 במזרח לבין כביש מס' 2 במערב.

כביש הרוחב הנוסף, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, יסייע להזרמת התנועה לכביש חוצה ישראל.

הוועדה החליטה להעביר את התוכנית לאישור הממשלה, אחרי שהגיעה למסקנה, כי לא צפויה חריגה מהקריטריונים לגבי רעש.

באחרונה, העבירה הוועדה את התוכנית לבדיקת חוקר שביצע בדיקה אקוסטית בשלושה איזורים: שדה יצחק, כפר הרוא"ה ובית הספר בגבעת חיים איחוד.

החוקר התייחס גם לפגיעות הקנייניות של התוכנית והגיע למסקנה, כי הנושא הקנייני יטופל בכלים הקבועים בחוק. הוועדה סבורה, כי החוק נותן תרופות למי שמקרקעיו נפגעו מהתוכנית ולמי שמקרקעיו מופקעים.

הוועדה והחוקר דחו את כל ההשגות שהיו לעמותת אדם טבע ודין לגבי הכביש.