שיקול החיסכון הכספי המירבי אינו השיקול היחיד בעת בחירת הצעת זוכה במכרז. כך קבע השופט ד"ר עודד מודריק מבית המשפט המחוזי בת"א.
מודריק דחה עתירה שהגישה חופרי השרון בע"מ, לבטל את החלטת ועדת המכרזים בנתיבי איילון, שבחרה בשפיר הנדסה ובחברת טר-ארמה לבצע שני מכרזים ב-228.6 מיליון שקל.
מודריק קבע, כי ועדת המכרזים של נתיבי איילון נשענה בהחלטתה על שיקולים עניינים ומוצדקים, היא פעלה ביושר ובניקיון הדעת לבחור את הפרויקטור היעיל ביותר והמבטיח ביותר.
נתיבי איילון פרסמה באוגוסט 2004 שני מכרזים לביצוע עבודות באיילון דרום בקטע שממחלף קוממיות ועד מחלף משה דיין. במסמכי המכרז נכתב, כי מציע יוכל לזכות במכרז אחד בלבד.
שפיר הנדסה הציעה את ההצעות הזולות ביותר לשני המכרזים. כיוון שלפי תנאי המכרז שפיר לא יכלה לזכות בשתי העבודות החליטה ועדת המכרזים לבחור בשפיר כזוכה במכרז הראשון וטר-ארמה במכרז השני. עלות בחירה זו היתה 228.6 מיליון שקל.
עלות החלופה השנייה, בה שפיר היתה מבצעת את המכרז השני וחופרי השרון את המכרז הראשון, הסתכמה ב-225.6 מיליון שקל. כלומר ההצעה שנבחרה בסופו של דבר היתה יקרה ב-3 מיליון שקל.
חופרי השרון עתרה לבית המשפט בבקשה לבטל את החלטת ועדת המכרזים בנימוק כי החלטתה שלא לפעול לפי השיקול של חיסכון הכספי המירבי, אינה סבירה. (בש"א 34201/04)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.